مهار نشت خط لوله نفت در گچساران

گچساران- ایرنا -مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: نشت خط لوله نفت خط ۴۸ اینچ صادراتی  گچساران با بهره گیری از توانمندی و ظرفیت انسانی و تجهیزاتی و با حرکت جهادی متخصصان این شرکت امروز (یکشنبه) کنترل و مهار شد.

غلامرضا کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات سخت و حساس رفع نشتی از خط لوله ۴۸ اینج صادراتی گچساران با تلاش جهادی کارکنان عملیاتی این شرکت در کمترین زمان ممکن انجام شد.

وی بیان کرد: این خط لوله ۴۸ اینچ صادراتی نفت در اثر پوسیدگی دچار نشت نفت شد که پس از مهار آن در سخت ترین شرایط با وجود گرمای سخت جنوب ، عملیات ترمیم و تعمیر بخش آسیب دیده این خط لوله انجام شد.

وی تصریح کرد: از لحظه بروز این حادثه گروههای عملیاتی، فنی، ایمنی و خدماتی در محل حاضر شده و با بسیج امکانات و ماشین آلات، ابتدا جریان نفت را کنترل نموده و سپس با نصب گیره موقت، نفت ریزی را مهار کردند .
کمالی اظهار کرد: پس از اطلاع از سوراخ شدن خط لوله و نشت نفت، با برنامه ریزی دقیق و هماهنگی های لازم و به دلیل حساسیت موضوع و با هدف جلوگیری از آلودگی زیست محیطی و انتشار نفت و گاز به محیط پیرامونی ،کارکنان عملیاتی این شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن به محل نشت در منطقه حساس گوره اعزام و با رعایت مقررات ایمنی نشتی خط لوله را بدون وقفه؛ کنترل و مهار کردند.

مهار نشت خط لوله نفت در گچساران

وی گفت: در این عملیات سخت کارکنان عملیاتی صنعت نفت گچساران در حالی در اوج گرمای تابستان جنوب کشور این عملیات مهم را با موفقیت و در کمترین زمان ممکن به اتمام رساندند که نگذاشتند شریان انتقال نفت صادراتی لحظه ای متوقف شود .

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران‌ تصریح کرد: بیش از ۶ هزار نیرو در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران فعالیت دارند.

تأسیسات این شرکت در گستره جغرافیایی چهار استان خوزستان ،بوشهر ، فارس و کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است و این ویژگی خاص موجب شده کار در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در بین سایر شرکت ها از جایگاه و اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha