ایمن سازی ۵۰ کیلومتر از خطوط لوله صادراتی نفت گچساران در دست اجراست

گچساران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: عملیات ایمن سازی ۵۰ کیلومتر از خطوط لوله ۲۴ اینچ نفت صادراتی گچساران در دست اجراست.

غلامرضا کمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پروژه با هدف جلوگیری از وقفه در کار تولید نفت، بالابردن ضریب ایمنی و پیشگیری از آثار زیانبار زیست محیطی اجرا شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت اصلی تابعه مناطق نفت‌خیز جنوب و دومین تولید کننده نفت در کشور و در تولید گاز سهم عمده ای در اقتصاد کشور دارد از این رو ایمن سازی خطوط لوله صنعت نفت و گاز اولویت این شرکت است.

کمالی بیان کرد: با وجود همه تحریم های ظالمانه به برکت وجود نیروهای جهادی و انقلابی، ایران اسلامی در اوج عزت و سربلندی به سر می برد.

وی تصریح کرد: ایمن سازی خطوط لوله نفت و گاز از اولویت‌های اصلی این شرکت است و در همین راستا و برای افزایش تولید ایمن سازی خط ۲۴ اینچ صادراتی در حال انجام است.

کمالی ابراز کرد: دشمن در تلاش هستند با وجود تحریم ها پیشرفت کشور را متوقف کند اما کارکنان صنعت نفت با تلاش و کار جهادی به دستاوردهای بزرگی تاکنون رسیدند.

وی با اشاره به عملیات ایمن سازی خط ۲۴ اینچ انتقال نفت صادراتی واحد بهره برداری گچساران ۴ به طول ۵۰ کیلومتر افزود: این خط در مناطق سخت گذر و در حد فاصل واحد بهره برداری گچساران ۳ تا مجتمع سیاهمکان است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: در طول مسیر این خط حیاتی، ۷۰نقطه دچار فرسودگی و در شرایط نا ایمن قرار دارد.

وی افزود: ساخت و نصب فرستنده و گیرنده توپک در ابتدا و انتهای این خط لوله با انجام عملیات توپکرانی، نفت درون خط لوله تخلیه و عملیات ایمن سازی و تعمیر نقاط فرسوده در حال انجام است.

کمالی اظهار کرد: اجرای این عملیات بر کاهش آلودگی زیست محیطی و تداوم تولید نفت در میدان نفتی گچساران تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این شرکت به دلیل داشتن بیشترین خطوط لوله در بین سایر شرکت ها، و همچنین وجود تلمبه خانه گوره و قرار گرفت این خطوط در مناطق سخت گذر از ویژگی های خاصی برخوردار است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که ۲۰ درصد نفت کشور را تولید می کند.

این شرکت دارای ۱۰ واحد بهره برداری، ۱۰ واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha