۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۳۳
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85558548
T T
۱۰ نفر

برچسب‌ها

تامین آب مورد نیاز حیات وحش ورامین در زمان گرما با مخازن زمینی

ورامین- ایرنا- رئیس اداره حفاظت از محیط زیست ورامین گفت: با گرم شدن هوا و کاهش منابع آبی در مناطق حفاظت شده، کار آبرسانی به حیات وحش ورامین با استفاده از ۱۰ مخزن زمینی انجام می‌شود.

محمد فریدی روز دوشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: حیات وحش شهرستان ورامین شامل کل ، قوچ ، بز ، میش و جبیر است که افزایش دمای محیط و کاهش منابع آبی پایدار می‌تواند خطر جدی برای ادامه حیات آنان باشد و ۳ آبشخور طبیعی در کویر مرکزی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز آنان باشد.

تامین آب مورد نیاز حیات وحش ورامین در زمان گرما با مخازن زمینی

وی گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، طی سال‌های اخیر، همزمان با افزایش دمای هوا، کار آبرسانی به مناطق مرکزی ورامین انجام شد که امسال نیز با افزایش تعداد مخازن زمینی و آبشخورها به ۱۰ دستگاه، آب مورد نیاز حیات وحش تأمین می‌شود.

وی افزود: هر هفته با استفاده از دو دستگاه تانکر آبرسان، مخازن تعبیه شده در کویر مرکزی ورامین مملو از آب می‌شود تا حیوانات بتوانند از آب سالم برای ادامه حیات استفاده کنند ضمن این که به منظور پیشگیری از شیوع بیماری، تمامی آبشخورهای مصنوعی ایجاد شده، گندزدایی و ضدعفونی می‌شود.

تامین آب مورد نیاز حیات وحش ورامین در زمان گرما با مخازن زمینی

فریدی تصریح کرد: با توجه به وسعت منطقه و تأمین علوفه مورد نیاز چرای حیات وحش، نیازی به تعلیف مصنوعی حیات وحش احساس نشده ضمن این که بر اساس دستورالعمل‌های زیست محیطی، این کار می‌تواند منجر به انتشار بیماری شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین با اشاره به عدم تأمین حق‌آبه تالاب بندعلیخان گفت: در حال حاضر این تالاب به طور کامل خشک است و این امر می‌تواند منجر به بروز پدیده انتشار ریزگرد در منطقه شود.

وی تصریح کرد: به غیر از یک زمان بسیار کوتاه که کشاورزان ورامینی، مقدار اندکی از حق‌آبه تالاب را به سمت اراضی جنوبی روانه شد و بخش کوچکی از تالاب آبگیری شد ولی هم اکنون این عارضه طبیعی به طور کامل خشک است.

ورامین با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha