آسمان پرستاره کویر شهداد میزبان تور شهاب‌باران

کرمان- ایرنا- میراث فرهنگی کرمان اعلام کرد که رویداد گردشگری بارش شهابی موسوم به برساوشی نیمه دوم مردادماه جاری در کویر جهانی لوت در شهداد برگزار می شود.

به گزارش ایرنا بارش شهابی بَرساوُشی از مهمترین بارش‌های شهابی سالانه معرفی شده که برای علاقه مندان از جذابیت های خاصی برخوردار است.

آنطور که سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اعلام کرده، این رویداد گردشگری نجوم با همکاری و همراهی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری و همزمان با بارش شهاب سنگی برساوشی برگزار خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این اداره کل، معین افضلی افزود: در کویر کرمان شب‌های ابری کمی وجود دارد، بسیاری اوقات آسمان صاف و بدون ابر را داریم و ستاره‌ها در شب کویر انگار به شما نزدیک‌ترند که همین عوامل سبب می‌شود کویر یکی از بهترین مکان‌ها برای رصد ستارگان و دیدن آسمانی پرستاره و شگفت‌انگیز باشد.
او ادامه داد: بارش شهابی برساوشی از مهمترین بارش‌های شهابی سالیانه است که به طور معمول از بیست و هفتم تیر تا سوم شهریور (بیش از یک ماه) ادامه دارد و این مدت بازه زمانی بلندی برای بارش شهابی محسوب می شود که بهترین موقعیت برای علاقمندان به رصد آسمان و کهکشان به شمار می آید.
افضلی اظهار کرد: اوج این بارش شهابی در ۲۱ و ۲۲ مرداد ماه هر سال رخ می‌دهد که بیابان لوت شهداد بهترین موقعیت برای رویت این پدیده بوده و با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری رویداد ویژه‌ای برای علاقه‌مندان این شهاب باران در نیمه دوم مرداد سالجاری برگزار و بیابان لوت شهداد پذیرای مشتاقان نجوم و این پدیده آسمانی خواهد بود.

براساس این گزارش، تورهای مربوط به این رویداد طی روزهای آتی با شیوه های مختلف اطلاع رسانی خواهد شد یا علاقه مندان از طریق تماس با روابط عمومی این اداره کل می توانند کسب اطلاع کنند.

شهداد از توابع شهرستان کرمان از دروازه های ورود به کویر ثبت جهانی لوت به شمار می رود و کلوت های زیبای آن در کنار ده ها اثر باستانی و طبیعی دیگر از جاذبه های مهم گردشگران قلمداد می شود؛ تورهای گردشگری کویرنوردی و آفرودسواری در این منطقه پرمخاطب هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha