۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85558689
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسکواش همدان و رشد بیست پله‌ای در رده بندی کشوری

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۴۳
کد خبر: 85558689
اسکواش همدان و رشد بیست پله‌ای در رده بندی کشوری

همدان-ایرنا- اسکواش در استان همدان نسبت به یک دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است، به طوری که این هیات از رده های آخر کشور امروز به جایگاه سوم صعود پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرناریال اسکواش همدان با قدمتی حدود ۱۵ ساله، اگر چه جزو جوانترین هیات‌های ورزشی این استان به شمار می‌رود اما با برنامه ریزی‌های هدفمند طی سال‌های اخیر توانسته در ردیف بهترین‌ها قرار بگیرد.

اسکواش ورزشی راکتی است که به صورت تک‌نفره (۲ بازیکن) و ۲نفره (چهار بازیکن) در زمینی یا اتاقک هایی که دیوارهای آن در چهار طرف شیشه‌ای است انجام می‌شود.

شیشه‌ای بودن دیوارها، تماشای بازی به وسیله تماشاگران را قابل امکان می‌کند و در مسابقه‌های بین‌المللی دیوارهای بیشتری از جنس شیشه در نظر گرفته می‌شود.

این ورزش در استان همدان به نسبت یک دهه گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته و تلاش و برنامه‌ریزی مطلوب هیات اسکواش باعث شده تا از رشد جمعیتی و امکانات مناسب برخوردار شود.

البته اسکواش در سال ۱۸۳۰ در انگلستان ایجاد شد و سابقه انجام آن در ایران به سال ۱۳۲۰ بازمی گردد و حالا با گذشت ۱۵سال از فعالیت در همدان، شاهد تحولات چشمگیر در این رشته ورزشی در دیار هگمتانه هستیم.

ورزشی که این روزها از استقبال خوب رده‌های سنی پایه در سطح همدان برخوردار و در سال‌های اخیر مورد حمایت‌های همه جانبه قرار گرفته است.

اعضای هیات اسکواش استان همدان به بهانه "روز خبرنگار" با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز همدان، ضمن تبریک این روز فرخنده، از پیراهن تیم منتخب نوجوانان این رشته ورزشی اعزامی به رقابت‌های کشوری رونمایی کردند.

اسدالله ربانی مهر رئیس هیات اسکواش همدان نیز در این نشست پیرامون این رشته ورزشی به گفت وگو پرداخت.

اسکواش همدان و رشد بیست پله‌ای در رده بندی کشوری


صعود بیست پله ای و رسیدن به رتبه سوم کشور
رئیس هیات اسکواش همدان رسیدن به رتبه سوم کشور را مهم‌ترین دستاورد این استان در سطح ملی دانست و گفت: پیشتر رتبه ۲۳ کشور را داشتیم اما در آخرین رده‌بندی کشوری، در جایگاه سوم قرار گرفتیم.

پیشتر رتبه ۲۳ کشور را داشتیم اما در آخرین رده‌بندی کشوری، در جایگاه سوم قرار گرفتیم.

اسدالله ربانی مهر افزود: کسب رتبه سوم استان همدان در ارزیابی فدراسیون اسکواش کشور نشانه تلاش و برنامه‌ریزی هیات اسکواش و همکاری اداره کل ورزش و جوانان و دیکر مجموعه‌ها بوده است.

وی بین کرد: ملاک ارزیابی فدراسیون افزایش بیمه شدگان، مسابقات اسکواش، اخبار در رسانه‌ها، توسعه زیرساخت‌ها، دوره‌های آموزشی برنامه‌های فرهنگی است.

آموزش رایگان اسکواش به علاقه مندان
ربانی ادامه داد: جمعه هر هفته آموزش رایگان و استعدادیابی اسکواش با حضور مربیان باتجربه در محل اولین کورت پارکی اسکواش را انجام می‌دهیم.

وی اضافه کرد: شناسایی و پرورش استعدادها اولویت توسعه ورزش اسکواش در سطح شهرستان‌های استان همدان برای سال جاری است و تاکنون موفق بوده‌ایم چراکه ورزش اسکواش همدان در مسیر شناسایی استعدادها قرار دارد تا بتوانیم پشتوانه لازم را برای آینده این ورزش در استان و درخشش در سطوح ملی و بین‌المللی داشته باشیم.

ربانی مهر خاطرنشان کرد: اسکواش جزو رشته‌های ورزشی مستعد در همدان است و هم اینک بیش از ۲۰۰ ورزشکار فعالیت مستمر در این ورزش دارند و با زمینه‌سازی لازم در راستای فعالیت این رشته در سطح شهرهای مختلف استان، می‌توانیم علاوه بر همگانی کردن آن، در راستای پرورش و شکوفایی استعدادها نیز اقدام کنیم.

وی یادآور شد: هیات اسکواش همدان با بیش از ۲۰۰ عضو فعال در ارزیابی‌های فصلی فدراسیون در این شاخص تا ۱۵ رتبه ارتقا پیدا کرد و در واقع ۴۰ درصد نسبت به سال قبل در جذب ورزشکار بیمه شده پیشرفت داشتیم.

۵۰ میلیارد ریال نیاز تکمیل کورت بین‌المللی

رئیس هیات اسکواش همدان اضافه کرد: تکمیل کورت بین‌المللی اسکواش این استان نیازمند بودجه ۵۰ میلیارد ریالی است که در صورت تامین اعتبار موردنیاز، همدان تا پایان سال آینده صاحب یک کورت بین‌المللی اسکواش خواهد شد.

وی اظهار کرد: کورت بین‌المللی اسکواش همدان تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدوارم با تامین به موقع بودجه مورد نیاز، تکمیل آن را شاهد باشیم.

کورت بین‌المللی اسکواش همدان تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدوارم با تامین به موقع بودجه مورد نیاز، تکمیل آن را شاهد باشیم.

ربانی مهر اضافه کرد: این کورت بین‌المللی دارای استانداردهای روز دنیا و هم چنین سکوی تماشاگر، رختکن و اتاق جلسات است و بهتر از مشابه‌های خود در کشور خواهد بود.

رئیس هیات اسکواش همدان خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این کورت زمینه میزبانی مسابقات ملی و حتی بین‌المللی را فراهم می‌کند و در واقع می‌توانیم با استانداردهای روز دنیا این ورزش را در مسیر پیشرفت ادامه بدهیم.


اعلام آمادگی چهار تیم در مسابقات کشوری

رئیس هیات اسکواش همدان خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار حضور چهار تیم دختران و پسران در مسابقات کشوری را به فدراسیون اعلام کرده‌ایم.

وی افزود: این تیم‌ها قرار است در رده‌های سنی ۱۱ تا ۱۹ سال در مسابقات اسکواش قهرمانی کشور حضور یابند و به طور قطع نتیجه بخش خواهند بود.

ربانی مهر یادآور شد: چند سال قبل که عهده دار ریاست هیات اسکواش همدان شدم، تنها ۱۴ ورزشکار سازمان یافته داشتیم اما به مدد برنامه ریزی های انجام شده اکنون با بیش از ۲۰ رتبه قهرمانی در رده‌های مختلف سنی کسب کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: اسکواش همدان بدون حاشیه و با برنامه‌ریزی خوب و مناسب در مسیر پیشرفت است، در واقع با ایجاد وحدت، همدلی و برنامه‌ریزی خوب در توسعه این ورزش قرار داریم.

اسکواش همدان و رشد بیست پله‌ای در رده بندی کشوری


اسکواش همدان با نام شهر جهانی "هگمتانه"در مسابقات کشوری

رئیس هیات اسکواش همدان ادامه داد: امسال ورزشکاران اسکواش همدان با نام شهر جهانی "هگمتانه"در مسابقات کشوری حضور می‌یابند.

امسال ورزشکاران اسکواش همدان با نام شهر جهانی "هگمتانه"در مسابقات کشوری حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه اسکواش جزو رشته‌های حامی گردشگری است، اضافه کرد: این رشته در مجموعه‌های گردشگری از جایگاه خوبی برخوردار است و اغلب این مجموعه‌ها به عنوان حامی مالی در مسابقات کشوری تیمداری می‌کنند.

گفتنی است؛ به مناسبت روزخبرنگار، اعلام شهر جهانی هگمتانه و در آستانه اعزام ورزشکاران پسر همدان به مسابقات اسکواش کشور، ورزشکاراسکواشی همدان در خبرگزاری ایرنا مرکز همدان حضور یافتند.

در این برنامه با حضور اسدالله ربانی مهر رییس هیات اسکواش و رضا اولادی مدیرخبرگزاری ایرنا مرکز همدان،ورزشکاران و مربیان هیات اسکواش از پیراهن تیم اسکواش همدان با عنوان "شهر جهانی هگمتانه "رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha