۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85559028
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۴ هزار متر شبکه آب خواف اصلاح شد

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۰۸
کد خبر: 85559028
۳۴ هزار متر شبکه آب خواف اصلاح شد

خواف-ایرنا- مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: ۳۴ هزار متر از شبکه فرسوده آب بخش سلامی این شهرستان به منظور کاهش مشکلات تامین آب در تابستان امسال به تازگی اصلاح و بازسازی شد.

محسن چهکندی روز دوشنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: اصلاح شبکه آب‌رسانی در شهرهای "سلامی" و "سِده" و روستاهای "خیرآباد، مزرعه‌شیخ، شهرک، چهارده، سراب، بندیوان" و پنج روستای مجتمع "چمن آباد" انجام شد.

وی ادامه داد: با مهندسی مجدد یک حلقه چاه آب در مجتمع سِده، چهار لیتر در ثانیه به توان آب شرب شهر سده و روستاهای خیرآباد، مزرعه‌شیخ و شهرک افزوده شد.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: با تجهیز مجتمع سده به سامانه تله متری، امکان پایش لحظه‌ای تأسیسات و مدیریت بهتر منابع آب فراهم شد.

چهکندی افزود: ساخت یک باب مخزن ذخیره آب شرب به ظرفیت هزار متر مکعب در شهر سده، یک باب مخزن هزار متر مکعبی در مجتمع چمن آباد و مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در مجتمع شهید بهشتی سلامی با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد در حال اجراست.

از مجموع افزون بر ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و بیش از ۲۲ هزار مشترک روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha