دستگیری قُلدر محله فلاح و کشف پنج کیلو گُل در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی پایتخت از دستگیری یکی از اراذل و اوباش در محله فلاح که اقدام به قدرت نمایی کرده بود، خبر داد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کیانوش نظری روز دوشنبه در این خصوص گفت: طی تماس‌های تلفنی شهروندان مبنی بر قدرت نمایی یک شرور سابقه دار در محله فلاح بلافاصله تیمی از ماموران کلانتری ۱۶۱ ابوذر به نشانی اعلامی اعزام شدند ولی متهم قبل از حضور پلیس از محل متواری شده بود.

وی با بیان اینکه این متهم با برهم زدن نظم عمومی باعث ایجاد رعب و وحشت شهروندان شده بود، افزود: با اقدامات فنی پلیسی هویت و مخفیگاه این فرد شناسایی و با هماهنگی‌های قضایی، در یک عملیات منسجم پلیسی متهم شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.

به گفته سرهنگ نظری، متهم که پس از حضور پلیس، قصد فرار از مخفیگاهش را داشت قبل از انجام هر نوع اقدامی دستگیر شد.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری اضافه کرد: از مخفیگاه وی یک قبضه سلاح سرد، یک قبضه سلاح گرم کمری و یک عدد اسپری اشک آور و همینطور یک دستگاه خودرو پراید که پس از استعلام از پلاک آن مشخص شد دارای سابقه سرقت است، کشف شد.

وی گفت: متهم پس از انتقال به کلانتری در تحقیقات اولیه به جرم خود مبنی بر اخلال در نظم و امنیت شهروندان، ورود به عنف و تخریب خودرو و چند فقره شرارت اعتراف کردند.

سرهنگ نظری یادآور شد: تاکنون سه تن از شهروندان به کلانتری مراجعه و از رفتار مجرمانه متهم طرح شکایت کردند.

زورگیر ستارخان در دام پلیس

همچنین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت نیز از دستگیری راننده زورگیر که در پوشش مسافرکشی اقدام به سرقت می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ محمد افشار تاکید کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به کلانتری ۱۱۸ ستارخان مبنی بر زورگیری توسط راننده یک دستگاه خودروی سواری که به عنوان مسافر سوار بر خودرواش شده بود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت.

وی ادامه داد: تحقیقات اولیه نشان از این داشت راننده خودرو با تهدید سلاح سرد، اموال با ارزش مسافر خود را به سرقت و به سرعت از محل گریخته است.

به گفته سرهنگ افشار، شاکی که موفق شده مشخصات ظاهری متهم را به خاطر بسپارد، تصویری از سارق در اختیار تیم‌های مختلف کلانتری قرار گرفت و بدین ترتیب شناسایی متهم کلید خورد.

وی اضافه کرد: با شناسایی هویت و مخفیگاه متهم و اخذ دستور قضایی راننده خودروی سواری در یک اقدام ضربتی در مخفیگاه خود دستگیر و به کلانتری انتقال یافت.

سرهنگ افشار یادآور شد: متهم ۵۹ ساله در تحقیقات اولیه به ۱۰ فقره سرقت و زورگیری از مسافران و سرقت اشیای قیمتی شهروندان در پوشش راننده اعتراف کرد و همچنین ۲ نفر از مال باختگان شناسایی شد.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به اینکه تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد، افزود: امنیت شهروندان خط قرمز پلیس بوده و با کسانی که بخواهند این امنیت را به مخاطره بیندازند برخورد جدی و قاطع صورت خواهد گرفت.

جزییات کشف پنج کیلوگرم موادروانگردان در پایتخت

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از دستگیری متهمی که اقدام به تبلیغ و فروش مواد توهم زا و روانگردان گل در فضای مجازی می کرد،خبر داد و افزود: با تلاش ماموران از متهم پنج کیلوگرم گل کشف شد.

سرهنگ حسین باباپور در این خصوص گفت: در پی کسب خبری مبنی بر توزیع مواد روانگردان گل توسط فردی در پایتخت رسیدگی به موضوع به سرعت در دستور کار ماموران دایره فتا پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ قرار گرفت که در ادامه با رصد شبانه روزی دامنه فعالیت متهم مشخص شد،نامبرده در یکی از شبکه های اجتماعی اقدام به تبلیغ و فروش مواد روانگردان گل می کند.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع کارکنان دایره مبارزه با جرایم سایبری (فتا) پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب با همکاری ماموران پایگاه چهارم این پلیس با انجام اقدامات فنی و مهندسی اجتماعی موفق شدند مخفیگاه متهم را در یکی از محلات شرق پایتخت شناسایی کنند و موضوع را به مقام قضائی منعکس و دستور دستگیری وی را دریافت کنند.

سرهنگ باباپور افزود: در ادامه تیم های عملیاتی این پلیس ضمن هماهنگی قضایی پس از چندین ساعت گشت زنی نامحسوس موفق شدند در اقدامی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه متهم پنج کیلوگرم مواد روانگردان گل کشف کنند و متهم را نیز به همراه مواد مکشوفه پس از انتقال به مقر پلیس در اختیار مقام قضائی قرار دهند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت رصد برخط اقدامات مجرمانه قاچاقچیان مواد مخدر در فضای مجازی، به ارتقاء اشراف اطلاعاتی پلیس در این حوزه اشاره و اظهار کرد: برخورد با فروشندگان مواد مخدر و نیز اشاعه دهندگان مظاهر اعتیاد در فضای مجازی، به مانند فضای حقیقی یکی از دغدغه های اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر است؛ بدون شک، پایش لحظه به لحظه صفحات مجازی و برخورد قاطع با توزیع کنندگان مواد مخدر و نیز بر هم زنندگان امنیت در فضای مجازی، به عنوان یک ماموریت اولویت دار با جدیت در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر است.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ همچنین عنوان کرد: برابر ماده 15 قانون جرایم رایانه‌ای و ماده 743 قانون مجازات اسلامی، ترویج به مصرف، خرید و فروش و آموزش تولید مواد مخدر در فضای مجازی مصداق بارز جرم است؛ بدون تردید پلیس با رصد برخط فضای مجازی، به افرادی که در این فضا اقدام به اشاعه و ترویج مصرف مواد مخدر می کند هشدار می دهد برابر قوانین موجود در جرائم رایانه ای و نیز مبارزه با مواد مخدر با مجرمین، قاطعانه برخورد قانونی می شود.  

وی با بیان این که گل یا ماریجوانا از خانواده کانابیس و مواد توهم زا است و از جمله عوارض مصرف این ماده مخدر خطرناک، می توان به وحشت زدگی ، اختلالات عصبی و  روان پریشی ، توهم بصری و شنیداری ، اضطراب، بی قراری و شک و سوءظن اشاره کرد.بیان داشت:مواد مخدر ریشه اخلاق را درجامعه خشکانده و موجب تزلزل خانواده ها خواهد شد که برای ریشه کن کردن این معضل اجتماعی همکاری آحاد جامعه با پلیس در مبارزه با این بلای خانمانسوز الزامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha