همایش تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های ورزش ارتش برگزار شد

تهران-ایرنا- همایش تجلیل از پیشکسوتان و چهره های ماندگار ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران در کانون بازنشستگان آجا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، صبح امروز سه شنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۳ همایش تجلیل از چهره های ماندگار ورزش ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش، امیر سرتیپ دوم حسین امیدی رییس تربیت بدنی آجا و امیر سرتیپ دوم علی محبی ریاست کانون بازنشستگان ارتش و بیش از ۸۰ نفر از پیشکسوتان ورزش ارتش در کانون بازنشستگان آجا برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی ارتش ضمن خیر مقدم به حضور پیشکسوتان ورزش ارتش گفت: پیشکسوتان سرمایه های تمام نشدنی ارتش هستند و مدال های افتخار واقعی را این عزیران در دوران دفاع مقدس و عملیات های غرورآفرینی چون بیت المقدس و فتح المبین و ثامن الائمه با ایثار و جانفشانی خود کسب کردند.

وی افزود: پیشکسوتان ارتش همواره موجب سربلندی ارتش و کشور عزیزمان ایران بوده اند و وجود این عزیزان به عنوان الگو و اسوه برای همه جوانان بسیار ارزشمند است.

همایش تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های ورزش ارتش برگزار شد

امیر سرتیپ دوم حسین امیدی رئیس تربیت بدنی آجا نیز در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان و چهره های ورزش ارتش گفت: مایه مسرت خاطر است که همانند روال گذشته بار دیگر همراه با کنون میزبان گردهمایی پیشکسوتان قهرمان ارتش جمهوری اسلامی هستیم. در این جمع صمیمی، تنوع رشته های ورزشی از یکسو و درخشش مدال های رنگارنگ قهرمانی همراه با چهره هایی که نشان از طراوت و صلابت دوران جوانی دارد، جذابیت محلف دوستانه ما را دوچندان کرده است.

وی افزود: پاسداشت یاد و خاطره پیشکسوتان، ارتش سرافراز ریشه در ادوار گوناگون تاریخی و باورها و آموزه های مذهبی ما اعم از آیات، روایات و سیره پیشوایان دین دارد.

رئیس تربیت بدنی آجا اظهار کرد: احترام به مشاهیر ارتش تکلیف ضروری است که باید به آن توجه ویژه داشت و رمز موفقیت یک سازمان، آمیخته ای از تجربیات پیشکسوتان و جسارت و اراده و شهامت جوانان است.

همایش تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های ورزش ارتش برگزار شد

سرتیپ دوم امیدی گفت: از ۴۸ هیات ورزشی فعال در بدنه سازمان تربیت بدنی ارتش، تعداد ۳۲ هیات مربوط به بازنشستگان است و این افتخاری برای سازمان تربیت بدنی است که مروج و وارث امین دستاوردهای ذیقیمت ستارگان آسمان درخشان ورزش کشور باشد.

وی با بیان این که اهتزار پرچم باشکوه میهن اسلامی در میادین ورزشی، به مثابه غرور و افتخاری است که در جبهه های جنگ به رزمندگان ما دست می داد گفت: کمتر نهاد و سازانی به اندازه ارتش موفق به کسب موفقیت ها و تجمیع افتخارات ورزشی شده است. در تحقق علل این پدیده می توان به عواملی همچون قابلیت های فردی و گروهی افراد، ضرورت آمادگی جسمانی در سطحی بالاتر از معمول و همچنین حس اعتماد و تعهد مسوولانه نظامیان در انجام وظایف واگذاری و حمایت های سلسله مراتب فرماندهی دانست.

رئیس تربیت بدنی آجا افزود: ورزش و تربیت و پرورش جسم در اسلام نوعی عبادت است و سازمان تربیت بدنی ارتش توسعه و ارتقای فعالیت های تربیت بدنی با رویکرد ورزش همگانی و قهرمانی را در کنار گرامیداشت و تجلیل از پیشکسوتان ورزش ارتش را به عنوان اسطوره های پرافتخار مسوولیت خود می داند.

همایش تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های ورزش ارتش برگزار شد

سرتیپ دوم امیدی با تاکید بر این که نسل جوان ارتش، پویندگان شایسته در این مسر پرافتخار خواهند بود ادامه داد: اهداف کلان سازمان تربیت بدنی ارتش مبنی بر توسعه و ارتقاء فعالیت های تربیت بدنی و آمادگی جسمانی کارکنان پایور و وظیفه آجا است. لذا گرمی داشت یاد و خاطره اسوره های ماندگار ورزش ارتش بخشی از ماموریت سازمان تربیت بدنی و ادای دین است.

وی تاکید کرد: حلق های ارتباطی سازمان تربیت بدنی با کارشناسان و پیشکسوتان حوزه ورزش همچنان تداوم خواهد داشت. این مسوولیت بزرگ بر عهده همگی ما قرار داشته تا حافظ ارزش ها و موفقیت های چهره های ماندگار ورزش قهرمانی باشیم. کسب افتخارات و عناویی ارزشمند در عرصه کشوری و جهانی همچون نگینی زرین بر حلقه دستاوردهای تاریخی ارتش جمهوری اسلامی می درخشد.

همایش تجلیل از پیشکسوتان و چهره‌های ورزش ارتش برگزار شد

امیر سرتیپ دوم محبی راد ریاست کانون بازنشستگان آجا نیز ضمن بیان فعالیت های انجام شده کانون در راستای ارتقای منزلت بازنشستگان گفت: محبوبیت و مقبولیت ارتش امروز حاصل تدبیر فرماندهان مجترم و شایسته ارتش است که موجب گردید ارتش در جای جای سرزمین موجب خیر و برکت باشد.

در پایان این مراسم از چهره های ماندگار و پیشکسوتان ورزشی ارتش با اهدای لوح قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha