امدادرسانی هلال احمر سمنان به یکهزار و ۲۹۹ حادثه‌دیده/ واژگونی، رکورددار حوادث ترافیکی

سمنان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان گفت: یکهزار و ۲۹۹ حادثه‌دیده مربوط به حوادث ترافیکی از خدمات نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان از ابتدای امسال تاکنون بهره‌مند شدند.

حسین درخشان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) افزود: ۷۱۰ مورد حادثه به جمعیت جمعیت هلال احمر سمنان از یکم فروردین تا پانزدهم مرداد ۱۴۰۳ گزارش شد که ۳۵۴ مورد از حوادث مربوط به تصادفات و حوادث ترافیکی بود.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث ترافیکی سمنان «واژگونی خودرو» بود، ادامه داد: ۱۹۸ مورد از حوادث ترافیکی گزارش شده به جمعیت هلال احمر این استان در سالجاری مربوط به واژگونی، ۲۰ مورد مربوط به سقوط خودرو، ۴۲ مورد مربوط به برخورد خودرو با مانع، ۹۱ مورد تصادف، یک مورد برخورد با حیوان و ۲ مورد مربوط به دیگر حوادث ترافیکی بود.

امدادرسانی هلال احمر سمنان به یکهزار و ۲۹۹ حادثه‌دیده/ واژگونی، رکورددار حوادث ترافیکی

وی اظهار کرد: جمعیت امدادگران هلال احمر سمنان از ابتدای امسال تا کنون در صحنه‌های تصادفی که برای خدمت رسانی حاضر شدند که طی این حوادث ۱۸ نفر به دلیل واژگونی خودرو، ۲۳ نفر در تصادفات،۲ نفر به دلیل برخورد خودرو با مانع و ۲ نفر به دلیل سقوط خودرو، در صحنه و یا حین انتقال به مراکز درمانی جان‌باختند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سمنان گفت: از مجموع فوتی‌های حوادث رانندگی در استان که داوطلبان هلال‌احمر برای کمک حاضر شدند، یک نفر به دلیل وخامت حال حین انتقال فوت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهروندان در صورت قرارگرفتن در وضعیت های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح جاده ای و کوهستانی، می توانند با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی به انواع حوادث سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر کشور تماس بگیرند.

سالانه بیش از ۱۵ میلیون زائر حرم ثامن الائمه حضرت امام رضا(ع) در محور شرقی- غربی کشور از حدود ۶۰۰ کیلومتر محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می‌کنند و حوادث رانندگی در این محور کویری و یکدست قابل توجه است. حدود ۶۰ درصد حوادث رانندگی جاده‌ای در این مسیر از نوع واژگونی و نیازمند امدادرسانی از سوی سازمان هلال احمر است و پایگاه‌هایی به همین منظور در نقاط مختلف جاده‌ها استقرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha