۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85559361
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تداوم بحران سیاسی در بلغارستان

۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۸
کد خبر: 85559361
تداوم بحران سیاسی در بلغارستان

تهران-ایرنا- بعد از انصراف احزاب سیاسی برای تشکیل دولت ائتلافی در بلغارستان، این کشور هفتمین انتخابات پارلمانی‌اش را طی سه سال اخیر برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، به دنبال حمایت نکردن احزاب سیاسی از رئیس جمهور بلغارستان در تشکیل یک دولت ائتلافی، این کشور هفتمین انتخابات پارلمانی خود را طی سه سال گذشته برگزار خواهد کرد.

از سال ۲۰۲۰ تاکنون اعتراضات به فساد اداری و سیستمی در کشور بلغارستان به سرنگونی دولت‌های ائتلافی به رهبری حزب راست میانه (GERB) در این کشور منجر شده است.

حزب راست میانه در حال حاضر بزرگترین حزب در پارلمان بلغارستان است و در سال‌های گذشته با ائتلاف احزاب دیگر تشکیل دولت داده ولی بارها این ائتلاف شکست خورده است.

«رومن رادف» رئیس جمهور بلغارستان بعد از اعلام انصراف احزاب برای تشکیل دولت ائتلافی از برگزاری یک انتخابات دیگر در این کشور خبر داد و گفت: مارپیچ انتخابات بی‌نتیجه ادامه دارد که به طور حتم به وضعیت پریشان کشور کمکی نخواهد کرد و تبعات مخربی برای کشور به همراه خواهد داشت.

وی گفت: «من خواستار یک بحث سیاسی معنادار و بازی جوانمردانه در هفته‌های آینده هستم. در غیر این صورت، ما محکوم به تکرار رویه‌هایی هستیم که از سوی مردم تایید نخواهد شد و بیهوده تلقی می‌شود.»

آخرین انتخابات پارلمانی بلغارستان در ماه ژوئن امسال (خردادماه) برگزار شده بود که دولت ائتلافی به رهبری حزب راست میانه نتوانست تشکیل شود. در این انتخابات حزب راست ۶۸ کرسی از پارلمان را کسب کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha