سالانه ۸۰ عنوان کتاب مربوط به دفاع مقدس در آذربایجان غربی منتشر می‌شود

ارومیه- ایرنا- معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با تاکید بر نقش ادبیات در راستای تبیین رشادت ها و فداکاری های دوران جنگ تحمیلی گفت: سالانه ۸۰ عنوان کتاب در این بخش در استان چاپ و منتشر می شود که در برخی موارد، این کتاب ها به چاپ های دوم و سوم نیز می رسد.

زهرا کریم زادگان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کتاب ها شامل خاطرات رزمندگان، داستان‌ها، رمان‌ها، تاریخ شفاهی و بیان گوشه هایی از زندگی مادران، خواهران و همسران شهدا و رزمندگان است.

وی اضافه کرد: کتاب های حوزه دفاع مقدس آذربایجان غربی به شکل های مکتوب، صوتی و ترجمه به انگلیسی بوده و مخاطبان زیادی هم در این خصوص وجود دارد.

معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی ادامه داد: هدف از چاپ و نشر این کتاب ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنا ساختن مردم با وقایع دوران جنگ و رشادت رزمندگان اسلام، بازخوانی و تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس و مهمتر از همه ماندگار ساختن نام و یاد و رشادت مردان و زنانی است که دراین دوران از جان و مال خود گذشته و مبارزه کرده اند.

کریم زادگان اظهار کرد: باتوجه به اینکه دفاع مقدس در آذربایجان غربی نه هشت سال بلکه بیش از هشت سال است و تاکنون نیز به شکل های مختلف ادامه دارد، برهمین اساس ماندگار کردن نام و یاد و سیره و سبک زندگی رزمندگان و شهدا رسالتی است که با تمام توان دنبال می کنیم.

وی گفت:«درهای آسمان به روی زمین باز می شود» نوشته سیاوش رحیمی و « ققنوس دراسارت» نوشته زهرا کریم زادگان و «روزهای سخت قمطره» از شاخص ترین کتاب های حوزه دفاع مقدس آذربایجان غربی است.

اهدای پنج هزار جلد کتاب دفاع مقدس به ادارات

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار جلد کتاب دفاع مقدس توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی به ارگان‌های دولتی و نهادهای فرهنگی اهدا شده است.

معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان غربی اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف این حرکت فرهنگی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به موضوعات پیرامون هشت سال دفاع مقدس در این استان است.

کریم زادگان ادامه داد: در میان کتاب‌های اهدایی، کتب کودک و نوجوان و کتاب‌های تاریخ شفاهی، بیشترین استقبال را داشته اند.

وی یکی از رسالت‌های مهم اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس را نشر ارزش‌های آن دوران عنوان کرد و گفت: از مصادیق بارز این امر، تولید محتوای فاخر و جذاب در قالب کتاب و توزیع درست و اصولی آنها است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha