بیشترین موالید اصفهان مربوط به والدین دهه شصتی است

اصفهان- ایرنا- مدیر کل سازمان ثبت احوال اصفهان گفت: بیشترین زاد و ولد در استان از ابتدای امسال تاکنون در خانواده‌های با والدین دهه شصتی بوده است که نقش موثر این افراد در جوانی جمعیت را نشان می‌دهد.

مجتبی یکتامنش روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۶ هزار ولادت در استان اصفهان ثبت شد که سهم مادران دهه شصتی در بین کل زنانی که صاحب فرزند شدند، ۴۷ درصد و مادران دهه هفتادی ۴۴ درصد است.

وی ادامه داد: سهم پدران دهه شصتی نیز از کل مردانی که از ابتدای امسال تاکنون در استان اصفهان صاحب فرزند شدند ۶۴ درصد و دهه هفتادی ۲۱ درصد است.

به گفته مدیر کل سازمان ثبت احوال استان اصفهان، این آمارها نشان می دهد که پدران و مادران متولد دهه ۶۰ و ۷۰ همچنان نقش موثری در جوانی جمعیت و فرزندآوری دارند زیرا بیشترین موالید امسال نیز از پدران و مادران این ۲ دهه به‌ویژه ۶۰ بوده است.

یکتامنش خاطرنشان کرد: با توجه به آمار و اطلاعات مرکز رصد جمعیت اصفهان ولادت فرزند سوم و چهارم در این استان از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با ۲ سال گذشته به ترتیب ۱۰ و ۲۶ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به تاثیر سیاست‌های تشویقی قانون جوانی جمعیت در بهبود این آمار، تصریح کرد: کمتر شدن شیب کاهشی آمار ولادت در استان اصفهان نیز متاثر از اجرای این قبیل سیاست‌هاست.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha