تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹ درصدی تخلفات رانندگی

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در شانزدهم مرداد به دسترسی به ۱۱۸۰ نوع موادمخدر در دنیا، کاهش نرخ بازگشت به زندان با حرفه‌آفرینی، آغاز طرح ترافیک برای تسهیل تردد زائران اربعین، توصیه طب ایرانی به مادران شیرده، تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه، کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی، آخرین پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت و تولید ۹۹ درصدی داروها در داخل کشور پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

۹۹ درصد داروها داخل کشور تولید می‌شود/ سهم اندک واردات دارو

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۹۹ درصد سهم تامین دارو مربوط به تولید داخل و یک درصد وارداتی است که ۱۸ درصد بازار ریالی را شامل می‌شود.

سید حیدر محمدی در یک نشست خبری که در محل سازمان برگزار شد، افزود: ۴۰ درصد ارزش بازار تجهیزات پزشکی مربوط به تولید داخل بوده و هزار و ۵۳۳ خدمت تجهیزات پزشکی و ۲ هزار و ۶۲۷قلم دارو تحت پوشش بیمه‌ها هستند و ۴۰۱ قلم دارو نیز تحت پوشش طرح دارویار قرار دارند.

به گفته وی، جهت تامین به موقع دارو، وضعیت تامین ارز دارو نیز باید پایدار باشد. این در حالیست که در چند ماه اخیر مقداری تامین نقدینگی دارو ناپایدار شده، به همین دلیل با توجه به تغییرات جدید مدیریتی در سازمان برنامه و بودجه، نگاه ویژه سازمان برنامه و بودجه به سازمان غذا و دارو را می طلبد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش ٣٠ درصدی توان عملیاتی اورژانس در اربعین/ گرمازدگی چالش اصلی است

رئیس سازمان اورژانس کشور از افزایش ٣٠ درصدی توان عملیاتی یگان اورژانس در ایام عزیمت زائران برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) خبر داد.

جعفر معیادفر در نشست خبری با اشاره به اینکه وظیفه عملیاتی اورژانس در خاک کشور و تا نقطه صفر مرزی تعریف شده است، افزود: ۲۷۱ آمبولانس، ۴۴ دستگاه اتوبوس و ۱۴ دستگاه موتور آمبولانس در مسیر پیاده روی اربعین تا گذرگاههای مرزی مستقر می شود.

وی ادامه داد: در ایام عزیمت تا بازگشت زائران اربعین ۴ واحد آزمایشگاهی، ۱۴ بالگرد و سه هواپیما در نقطه صفر مرزی مستقر خواهند بود.

وی درباره پایش سلامت زائران خارجی که از مسیر ایران به عراق عزیمت می کنند، اظهار داشت: سلامت تمام افراد از جمله کسانی که از پاکستان وارد کشور می‌شوند، پایش شده و یک سری واکسیناسیون‌ها انجام می‌شود که امسال تب دنگی هم به آن اضافه شده‌است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش سزارین کاهش شیردهی را در پی دارد/دنیا به سمت تغذیه با شیر مادر پیش می‌رود

 رئیس اداره سلامت کودکان و شیر مادر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان این که هر چه آمار سزارین افزایش یابد، درصد شیردهی مادران نیز کمتر شود، گفت: در تمام دنیا یافته‌های علمی می‌گویند تغذیه انحصاری در ۴ تا ۶ ماه اول زندگی باید با شیر مادر و تغذیه بعد از آن تا سن ۲ سالگی، حتما با شیر مادر و غذای کمکی باشد.

 هفته جهانی تغذیه با شیر مادر( مصادف با ۱۰ تا ۱۶ مردادماه)، تغذیه با شیر مادر را حق مادر و کودک می داند. مطالعات معتبر بین المللی شیر مادر را کامل‌ترین و سازگارترین غذا برای نوزاد می‌داند که تا پایان شش ماهگی به تنهایی برای تغذیه شیرخوار کافی است. به گفته متخصصان، شروع تغذیه با شیر مادر در ساعت اول پس از تولد، نجات بخش جان یک میلیون نوزاد در جهان است. کارشناسان همچنین تغذیه با شیر مادر را با تضمین بقا، سلامت و رفاه فرزندان و خانواده‌های آنها مرتبط و در دستیابی به اهداف توسعه پایدار، دارای نقشی کلیدی می‌دانند.

آنچه در پی می‌آید گفت و گوی ایرنا با زینب پوردهی، فوق تخصص کلیه کودکان و رئیس اداره سلامت کودکان و شیر مادر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره چند و چون تغذیه با شیر مادر است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دسترسی به ۱۱۸۰ نوع موادمخدر در دنیا/دستاوردهای غیرقابل انکار ایران در مبارزه با مواد مخدر

قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به در دسترس بودن بیش از ۱۱۸۰ نوع مواد مخدر در دنیا گفت: دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در مقابله با مواد مخدر به اندازه‌ای است که حتی برای دشمن غیرقابل‌انکار است.

علیرضا کاظمی افزود: رسانه امروز نقش اول در فرهنگ سازی و تمدن سازی دارد و تبیین عقاید و تغییر باورها و رفتار از طریق رسانه انجام می شود.

کاظمی با بیان اینکه نمی‌شود به حوزه آسیب های اجتماعی صرفا نگاه دستگاهی داشت، افزود: رهبر معظم انقلاب آسیب های اجتماعی را مهم‌ترین دغدغه می‌داند نشان دهنده جایگاه آسیب‌ها در جریان جامعه است.

به گفته او، طبق تحقیقات سازمان ملل موضوع اعتیاد در کنار فقر، سلاح کشتار جمعی و بحران محیط زیست مهم‌ترین آسیب جهانی است و ایران در جوار مرکز تولید مواد مخدر قرار دارد و همین مسئله جایگاه ایران را به سطح ویژه می‌رساند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

دستورالعمل تشدید نظارت بر عوامل محیطی مراسم اربعین ابلاغ شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دستورالعمل تشدید نظارت بر عوامل محیطی مراسم معنوی اربعین سال ۱۴۰۳ را به دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرد.

حسین فرشیدی در این ابلاغیه گفت: با توجه به نزدیک شدن ایام ماه صفر و برگزاری مراسم راهپیمایی و پیاده روی بزرگ اربعین سالار شهیدان و خیل عاشقان و زائرین حسینی که در این ایام از نقاط مختلف کشور و کشورهای اسلامی همسایه به سمت مرزهای خروجی در استان های غرب و جنوب غربی حرکت می کنند تا به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی ضمن یادآوری کنترل عوامل محیطی (آب آشامیدنی، مواد غذایی، وضعیت دفع فاضلاب و پسماند، هوا و حشرات و ناقلین بیماری) به منظور حفظ و ارتقای سلامت زائران، تاکید کرد: نظارت بر رعایت موازین بهداشت فردی و محیطی در موکب ها و ایستگاه های صلواتی و محل های اسکان زائران به ویژه نظارت بر ایمنی آب آشامیدنی و تهیه و توزیع مواد غذایی و نذورات در مراسم، برای پیشگیری از بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی

توصیه اول و آخر طب ایرانی به مادران شیرده

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت تغذیه با شیر مادر، نکاتی از طب ایرانی درباره شیر دادن به نوزادان و کودکان را بیان کرد و گفت: شیر به طور مستقیم به سیستم گوارشی مادر مرتبط است لذا توصیه اول و آخر ما در طب ایرانی اصلاح مزاج است.

سید مهدی میرغضنفری، معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ارتش با بیان اینکه شیر، ترشحات مغذی بدن مادر برای تغذیه نوزاد است، افزد: ممکن است برخی مادران در شیردهی به نوزاد خود با مشکلاتی روبرو شوند که طب ایرانی راهکارهایی ارائه داده است.

مادران با مزاج خشک چه کنند؟

این متخصص طب ایرانی افزود: در دوران شیردهی برخی مادران دچار کاهش یا خشک شدن شیر می‌شوند و دلیل آن نیز به مزاج مادر مربوط است. مادری که مزاج گرم و خشک یا سرد و خشک دارد ممکن است حجم شیرش کم باشد؛ همانطور که مزاج‌های خشک معمولا پوست، ناخن و موهای خشکی دارند، در مادران نیز خشکی مزاج باعث کم شدن ترشح شیر می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/ هنوز فردی دستگیر نشده‌است

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران از همه ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی برای پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه استفاده خواهد کرد، از تشکیل پرونده در سازمان قضایی نیروهای مسلح خبر داد و گفت: تاکنون در رابطه با این پرونده هیچ دستگیری صورت نگرفته است.

اصغر جهانگیر در هشتمین نشست خبری با اشاره به شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و شهید فواد شکر افزود: آنها در عملیات مذبوحانه و ددمنشانه رژیم صهیونسیتی به فیض شهادت نائل آمدند.

وی خاطرنشان کرد: دولت جعلی اسرائیل وجود و بقای خود را مرهون ترورهای سازمان‌یافته و شرارت‌های بزرگ علیه انسان‌های مظلوم دنبال کرده است و از این طریق رژیم منحوس صهیونیستی بقای خود را در انجام ترورهای ناجوانمردانه می‌داند.

جهانگیر اظهار داشت: امروز اسرائیل بیش از هر زمان دیگر علاوه بر محکومیت در افکار جهانیان، مرگ رژیم پوسیده خود را می‌بیند و از طرفی تنها راه نجات ملل مسلمان و حتی آزادگان جهان در مبارزه بی‌امان با این رژیم خونخوار و بازگشت این سرزمین‌ها به افراد اصیل آنها اعم از فلسطینیان مسلمان و سایر ساکنان فلسطین است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی

کاهش ۱۹ درصدی تخلفات رانندگی پس از اصلاح نرخ جریمه‌ها

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آغاز اجرای نرخ جرایم رانندگی از ۲۳ تیرماه امسال گفت: در این مدت میزان اعمال قانونی رانندگان متخلف نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش داشته که نشان دهنده کاهش تخلفات است.

سردار سیدتیمور حسینی در نشست خبری با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار و تسلیت سالگرد شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان، رسانه را مهم‌ترین حلقه ‌اتصال دستگاههای اجرایی با مردم دانست و گفت: نبود رسانه تلاش دستگاهها و اثرگذاری برنامه را بی اثر می کند.

وی به دستاوردهای پلیس راهور اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بودیم. بر اساس گزارش جدید پزشکی قانونی معادل ۷.۸ درصد کاهش جانباختگان را نسبت به سال گذشته ناشی از تصادفات داشتیم که نتیجه تلاش همه دستگاهها بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی

معاینه رایگان چشمان خبرنگاران

بیمارستان فوق تخصصی چشم آفتاب، در نظر دارد غربالگری بینایی خبرنگاران را به صورت رایگان انجام دهد.

در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار، بیمارستان چشم آفتاب در نظر دارد به پاس ارج نهادن به تلاش گران عرصه اطلاع رسانی، طرح ویزیت رایگان غربالگری بینایی اهالی خبر و خانواده‌های آنان را در چهارشنبه جاری روز خبرنگار انجام دهد.

اهالی رسانه برای استفاده از خدمات رایگان غربالگری بینایی، می توانند به مدت یک هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر از روز چهارشنبه ۱۷ مرداد تا چهارشنبه ۲۴ مرداد ، به بیمارستان چشم آفتاب طبقه دوم مراجعه کنند، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره ۰۹۹۱۲۱۴۲۱۹۰ تماس بگیرید.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی

آخرین پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان تهران

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل بیمه سلامت استان تهران گفت: تمامی مطالبات پزشکان تا فروردین ۱۴۰۳ واریز شده است.

نظام آرمند افزود: پرداخت به درمانگاههای خصوصی نسخ الکترونیک، مراکز پاراکلینیک اسفند ۱۴۰۲ و درمانگاه های دولتی فروردین ۱۴۰۳ پرداخت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع ادامه داد: داروخانه های خصوصی ارز ترجیحی اسفند ۱۴۰۲، داروخانه های دولتی نسخ الکترونیک فروردین ۱۴۰۳ ، بیمارستانهای خصوصی و خیریه اسفند ۱۴۰۲، بیمارستانهای دانشگاهی قسمتی از اسفند۱۴۰۲و بخشی از فروردین ۱۴۰۳ واریز شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی

بیش از ۸۷ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان تهرانی توزیع شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از توزیع ۸۷ هزار و ۷۳۳ بسته معیشتی بین نیازمندان در قالب طرح احسان حسینی (ع) خبر داد.

محمد دهرویه با اشاره به اجرای پویش اطعام و احسان حسینی گفت: این پویش از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی افزود: طبق آمار ثبت شده از ابتدای ماه محرم تاکنون ۸۷ هزار و ۷۳۳ بسته معیشتی با همکاری خیران، مراکز نیکوکاری، مؤسسات خیریه و سازمان‌ها میان نیازمندان در سطح استان تهران توزیع شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی

موافقت وزارت بهداشت با راه‌اندازی دانشکده پزشکی قانونی

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: در پی مصوبه هیأت امنای دانشگاه علوم قضایی در خصوص راه اندازی دانشکده علوم پزشکی قانونی، راه اندازی و تأسیس این دانشکده ذیل دانشگاه علوم قضایی مورد موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت.

امیرحسین مهدوی افزود: تأسیس دانشکده علوم پزشکی قانونی ذیل دانشگاه علوم قضایی در سال ۱۴۰۲ به تصویب هیات امنای این دانشگاه رسید، پس از آن با پیگیری های صورت گرفته در تیر ماه امسال موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در دویست و نود وسومین جلسه این شورا نیز کسب و نهایتاً در ماه جاری طی نامه ای از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به رئیس سازمان اعلام شد.

وی با بیان اینکه تأسیس دانشکده از برنامه‌های تحولی سازمان پزشکی قانونی کشور است، تصریح کرد: با کسب موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی وزارت بهداشت، طرح تأسیس دانشکده علوم پزشکی قانونی کلید خورد تا با طراحی مناسب رشته تخصصی پزشکی قانونی و کلیه رشته های علوم پزشکی و پیراپزشکی مرتبط با علوم فورنسیک، ضمن ارتقای کیفیت خدمات کارشناسی، زمینه انجام تکالیف آموزشی و پژوهشی اشاره شده در قانون تشکیل سازمان نیز فراهم شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی

مهلت زمانی مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی تمدید شد

مرکز سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی برای آخرین مرتبه تا پایان روز سه‌شنبه شانزدهم مرداد تمدید شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، به اطلاع متقاضیان ورود به آموزش عالی می رساند مهلت زمانی «مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی» برای آخرین مرتبه تا پایان روز سه‌شنبه شانزدهم مردادماه تمدید شد.

داوطلبان هرچه سریع‌تر با مراجعه به سامانه جامع آزمون سراسری به نشانی my.sanjesh.org سوابق تحصیلی خود را بررسی و تعیین وضعیت کنند؛ در غیر این صورت، نمره کل سابقه تحصیلی برای مراجع مربوطه ارسال نخواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی

اشتغال زندانیان نرخ بازگشت به زندان را کاهش می‌دهد

معاون اول قوه قضاییه با اشاره به روند اشتغال آفرینی و حرفه آموزی زندانیان، گفت: اگر زندانی بعد از آزادی بتواند کارآفرین و شاغل شود، نرخ بازگشت زندانیان به زندان به حداقل می‌رسد و در آن زمان است که موفق عمل کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی در نشست تخصصی اشتغال زندانیان در اجرای سند تحول و تعالی اظهار داشت: حرفه‌آموزی و اشتغال زندانیان مطابق با این سند نیاز به برنامه مدون علمی و عملیاتی دارد که بنیاد تعاون و سازمان زندان‌ها این کار را انجام می‌دهند.

معاون اول قوه قضاییه تاکید کرد: اطلاع رسانی قطعا به اعتمادسازی و جلب مشارکت مردم و خیران در حوزه اشتغال زندانیان کمک می‌کند. بازدید دوره‌ای اصحاب رسانه از اقدامات بنیاد تعاون و سازمان زندان‌ها، مهم است و موجب انعکاس کارهای انجام گرفته در این حوزه می‌شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی

آغاز طرح ترافیک بزرگترین رویداد زیارتی/آمادگی کامل برای تسهیل تردد زائران اربعین

طرح ترافیک بزرگترین رویداد زیارتی توسط پلیس راهور فراجا از امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد آغاز می‌شود و تا پایان روز پنجشنبه هشتم شهریور ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت همه دستگاه‌ها در بسیج کامل برای تردد روان زائران عتبات عالیات قرار دارند.

اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) امسال با پیک مسافرت فصلی تابستانه همزمان است که مدیریت به مراتب سخت‌تر است و پیش بینی حدود پنج میلیون سفر زیارتی به عتبات عالیات در کنار چندین میلیون مسافرت تابستانه پیش از بازگشایی مدارس، می‌تواند بار ترافیکی جاده‌های کشور را به طور محسوسی افزایش دهد.

بر همین اساس و طبق جدول زمانبندی، پلیس راهور به همراه دستگاه‌های دخیل در خدمات اربعین حسینی همچون اورژانس، هلال احمر، شرکت‌های خدمات خودرویی و سازمان حج و زیارت و دیگر دستگاه‌های متولی، از امروز سه‌شنبه ۱۶ مرداد به طور متمرکز و در پوشش گسترده در طرح ترافیک اربعین حاضر خواهد بود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

تشکیل پرونده قضایی ترور شهید هنیه/کاهش ۱۹درصدی تخلفات رانندگی

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha