۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۱۹
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85560025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شوش: رسانه‌ها در چارچوب قانون و اخلاق فعالیت کنند

دزفول - ایرنا - امام جمعه شوش با تاکید بر لزوم رعایت تعهد حرفه‌ای اهالی رسانه گفت: انتظار از رسانه‌های شهرستان عمل به وظیفه خطیر اطلاع رسانی در چارچوب اخلاق و قانون است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده اصل روز سه شنبه در نشست هماهنگی بزرگداشت روز خبرنگار در دفتر امام جمعه این شهرستان بیان کرد: خبرنگاران رسالت خطیر اطلاع رسانی را به عهده دارند و باید به این رسالت در چارچوب تعهد حرفه‌ای و اخلاقی عمل کنند.

وی با اشاره به ضرورت اطلاع‌رسانی درست در جامعه افزود: جریان سازی، امیدآفرینی و تبیین دستاوردها از جمله وظایف مهمی بوده که نقش رسانه‌ای در این زمینه بسیار برجسته است.

امام جمعه شوش: رسانه‌ها در چارچوب قانون و اخلاق فعالیت کنند

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش نیز در این نشست با تاکید بر لزوم اطلاع و رعایت قانون مطبوعات توسط فعالان رسانه‌ای گفت: حرکت خبرنگاران در چارچوب شرح وظایف و منطبق با قانون مطبوعات و آیین‌نامه اجرایی آن متضمن کار درست رسانه و برخورداری از حمایت‌های قانونی متولیان حوزه رسانه است.

علیرضا چرخابی با اشاره به ساماندهی فعالیت خبرنگاران و فعالیت رسانه‌ها و مطبوعات افزود: سامانه جامع رسانه‌های کشور مرجع ثبت‌نام و برخورداری از مزایای قانونی است که دراین‌راستا هر ساله هدایای دولت در قالب اینترنت رایگان و هدیه نقدی از طریق سوابق افراد در این سامانه انجام می‌شود و خبرنگاران باید در این سامانه ثبت نام کنند.

به گزارش ایرنا، در این نشست هماهنگی‌های لازم درخصوص برگزاری باشکوه روز خبرنگار در این شهرستان انجام شد؛ مراسم روز خبرنگار که قرار بود روز ۱۶یا ۱۷ مرداد ماه جاری برگزار شود به علت کاهش ساعت فعالیت ادارات به منظور کاهش مصرف برق در روزهای گرم کنونی در روز شنبه ۲۰ مرداد ماه برگزار می‌شود.

هفدهم مرداد سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی در مزارشریف افغانستان به شهادت رسید؛ به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha