۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85560148
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

ترورهای سیاسی منجر به افزایش خشونت در منطقه می‌شود/جایگزینی برای آنروا وجود ندارد

تهران- ایرنا- وزیر خارجه مصر با محکوم کردن ترورهای سیاسی گفت که این گونه ترورها فقط منجر به افزایش خشونت در منطقه می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی العربی، «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر در نشست خبری مشترک با «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان افزود: تجاوزهای مداوم به ضاحیه در بیروت و جنوب لبنان را محکوم می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ترورهای سیاسی که تنها منجر به افزایش خشونت در منطقه می‌شود را نمی‌پذیریم.

عبدالعاطی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با همکاری قطر، از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق تبادل اسرا و آتش بس در نوار غزه حمایت می‌کنیم. جایگزینی برای آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) برای ارائه خدمات به آوارگان فلسطینی وجود ندارد.

وزیر خارجه مصر اضافه کرد: از سازمان ملل و ابرقدرت‌ها می‌خواهیم که تمام فشارهای خود را به کار گیرند تا منطقه را از گزینه‌های نظامی دور کنند.

توقف تجاوزها به نوار غزه اولین گام کاهش تنش

از سوی دیگر، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه لبنان از تلاش‌های مصر در راستای کاهش تنش‌های منطقه تمجید کرد.

وی گفت: اولین گام برای کاهش تنش در منطقه توقف تجاوزها به نوار غزه است.

وزیر خارجه لبنان همچنین نسبت به تهدیدات رژیم اسرائیل برای هدف قرار دادن آژانس آنروا هشدار داد.

بدر عبدالعاطی روز دوشنبه نیز در نشست مطبوعاتی مشترک با «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه نیز گفت: قاهره برای تقویت روابط تجاری با ترکیه تلاش می کند.

وی افزود: در دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه، درباره تحولات جاری و فاجعه بار کنونی در غزه گفت وگو کردم.

وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد: به همراه ترکیه برای کاهش سطح تنش های در منطقه پس از ترورهای اخیر توسط رژیم صهیونیستی، تلاش خواهیم کرد.

عبدالعاطی همچنین درباره وقوع جنگ فراگیر در منطقه هشدار داد و گفت: پیام ما به دنیا، ضرورت توقف جنگ در نوار غزه و ارسال کمک های بشردوستانه بدون هر گونه مانعی است.

به گزارش ایرنا، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، بامداد چهارشنبه (۱۰ مرداد) در عملیات ترور به شهادت رسید.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در حمله به یک آپارتمان در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، «فواد شکر» از فرماندهان ارشد حزب الله لبنان را هفته گذشته ترور کرد.

در پی شهادت هنیه و شکر، مقامات و مسئولان ارشد محور مقاومت اعلام کردند که انتقام خون این شهیدان را از رژیم صهیونیستی خواهند گرفت.

این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی از بیم پاسخ ایران و حزب الله پناهگاه ها را گشوده و در حال آماده باش کامل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha