روند اجرای طرح‌های زیرساختی خراسان جنوبی مطالبه‌گری شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: خبرنگاران باید مطالبه‌گری داشته باشند و میزان پیشرفت و ادامه روند اجرای پروژه‌های عمرانی در دولت سیزدهم را مدام رصد و پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز سه‌شنبه در دیدار با اعضای هیات رئیسه خانه مطبوعات استان به ‌مناسب روز خبرنگار افزود: در دولت سیزدهم اتفاقات بسیار بزرگ و خوبی در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی، فرهنگی و سایر در استان رخ داد و رسانه‌ها هم هنرمندانه و هوشمندانه بخشی از این اقدامات را منکعس کردند اما کافی نبود.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم استان تبدیل به یک کارگاه سازندگی شد بیان کرد: با تلاش رسانه‌های استان برای انعکاس دستاوردهای دولت، بخش زیادی از مردم استان در مناطق شهری و روستایی از این اتفاقات بزرگ باخبر هستند اما در مقابل عده‌ای از خواص نمی‌خواهند بدانند و می‌خواهند اقدامات را کوچک و ناچیز جلوه دهند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مختصری از اقدامات انجام شده در ۳۱ ماه گذشته در استان تصریح کرد: انجام ابرپروژه‌هایی از جمله عملیات اجرایی راه آهن، انتقال آب از دریا به استان، انتقال گاز، احیای واحدهای راکد، اجرای طرح مسکن ملی با الحاق اراضی به شهرها، توسعه معادن و سایر در استان منحصر به فرد بود که نیاز به اطلاع‌رسانی و تبیین بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه تبیین محل تامین منابع پروژه راه‌آهن از خود این طرح هم مهمتر است عنوان کرد: از زمان استقرار دولت سیزدهم تاکنون شاهد اقدامات بسیار خوبی به خصوص در استان‌های کم‌برخورداری مانند خراسان جنوبی بودیم.

قناعت افزود: بخشی از اشکال اطلاع رسانی ناکافی در خصوص دستاوردهای دولت سیزدهم به ما و دستگاه‌های اجرایی نیز وارد است چون رسانه‌ها با همکاری و مشارکت مدیران می‌توانستند انعکاس بیشتر و بهتری داشته باشند.

وی بیان کرد: ما مسئولان می‌رویم اما خبرنگاران می‌مانند، باید به دولت چهارهم کمک کرد تا روند ریل‌گذاری توسعه استان نیمه تعطیل یا کُند نشود و پروژه‌ها با سرعت و شتاب در حوزه زیرساختی ادامه یابد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات مطرح شده در حوزه مطبوعات و رسانه‌های استان اظهار کرد: برخی مشکلات به دلیل مسائل قانونی و محدودیت‌های متعدد حل نشده و کاری از دست ما در استان بر نمی‌آید.

وی افزود: در سال‌های گذشته بارها مشکلات خبرنگاران و رسانه‌های استان مطرح و برای رفع آن نیز پیگیری‌های متعددی انجام شد اما پیگیری‌ها هم بنا به دلایلی به نتیجه نرسید.

روند اجرای طرح‌های زیرساختی خراسان جنوبی مطالبه‌گری شود

قناعت بیان کرد: یکی از درخواست‌های خبرنگاران حل مشکل مسکن آنها است که این موضوع بارها پیگیری شده اما از اختیار استان خارج بوده و به دلیل محدودیت‌های قانونی که در سراسر کشور مطرح است هنوز به نتیجه نرسیده است.

وی با بیان اینکه برای سر پا ماندن خانه مطبوعات استان اعتبار محدودی اختصاص خواهیم داد اظهار کرد: همچنین برای پرداخت تسهیلات به بخشی از خبرنگاران پیگیری خواهیم کرد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: برای پرداخت بدهی دستگاه‌های اجرایی به روزنامه‌ها و مطبوعات نیز با ادارات مکاتبه می‌شود و در جلسه شورای اداری نیز موضوع را مطرح خواهیم کرد.

محمود صارمی مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزار شریف روز هفدهم مردادماه ۱۳۷۷ خورشیدی به همراه هشت تن از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید. پس از آن واقعه ۱۷ مرداد روز خبرنگار نامگذاری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha