گسترش فناوری‌های ارتباطی اهمیت فعالیت خبرنگاران را دو چندان کرد

تهران- ایرنا- سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در پیام تبریک خود به مناسبت روز خبرنگار نوشت: بدون شک با گسترش فناوری‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی، اهمیت فعالیت خبرنگاران در ارائه اطلاعات دقیق و صحیح و تنویر افکار عمومی دو چندان شده است.

به گزارش گروه علم‌وآموزش ایرنا، در پیام عبدالرسول پورعباس که امروز- سه‌شنبه در تارنمای سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شده، آمده است: هفدهم مردادماه، روز خبرنگار نمادی از ضرورت توجه به آگاهی‌بخشی و خدمت در جهت بسط روشنگری عمومی است. اصحاب رسانه صادقانه، تعهد و مسئولیت‌پذیری خود را به اثبات رسانده و وجدان بیدار جامعه هستند و در بیداری افکار عمومی نقشی ارزنده و مؤثر ایفا می‌کنند.

بدون شک با گسترش فناوری های ارتباطی و شبکه های اجتماعی، اهمیت فعالیت خبرنگاران در ارائه اطلاعات دقیق و صحیح و تنویر افکار عمومی دو چندان شده است.
سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور در بخش دیگری از این پیام با قدردانی از زحمات خبرنگاران به‌ویژه آنها که در حوزه فرهنگی و اطلاع‌رسانی به داوطلبان آزمون‌ها تلاش می‌کنند نوشت: برگزاری رضایت‌بخش آزمون‌ها به خصوص آزمون‌های سراسری که با آرامش داوطلبان همراه بوده است با تلاش و یاری عزیزان این عرصه میسر شده است.

لذا با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای رسانه، به ویژه شهید محمود صارمی، روز خبرنگار را به تلاش‌گران عرصه اطلاع‌رسانی کشور به خصوص در حوزه علمی و آموزشی تبریک گفته و برای این عزیزان آرزوی توفیق روزافزون دارم.

۱۷ مردادماه؛ سالروز شهادت شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار در تقویم رسمی کشور شناخته شده است.

محمود صارمی مسئول دفتر ایرنا در مزار شریف افغانستان بود که در ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ به همراه ۸ نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسید.

تا مدت‌ها از سرنوشت این ۹ نفر گزارشی منتشر نشد، تا این که پیکرهای آنان در یک گور جمعی در خرابه‌های پشت کنسولگری به دست آمد، پیکر آنان ۲۲ شهریور ۱۳۷۷ به تهران منتقل شد و به خاک سپرده شد.

در سال‌های اخیر همواره روز ۱۷ مرداد به عنوان روز خبرنگار گرامی داشته می‌شد اما با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۲، این مناسبت به شکل رسمی وارد تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha