پیش‌دستی برای مقابله با دور زدن قانون/ محتوای نامه ۹ مرداد استقلال به قنبرزاده چه بود؟

تهران- ایرنا- باشگاه استقلال نخستین نامه اعتراضی خود به افزایش سهمیه بازیکنان خارجی برخی تیم‌های لیگ برتر را نهم مرداد به فدراسیون و رئیس کارگروه ناظر بر قراردادها ارسال و تاکید کرده است که این اقدام مغایر قانون و به معنای دخالت در تعیین نتایج به نفع یک تیم است.

به گزارش ایرنا، فدراسیون فوتبال در قوانین نقل و انتقالاتی لیگ بیست‌وچهارم سهیمه بازیکنان خارجی را برای تیم‌های لیگ برتری افزایش داده و تاکید کرده است که هر باشگاه لیگ برتری می‌تواند ۱+۵ سهمیه بازیکن خارجی داشته باشد.

البته این قانون که در در کمیته نظارت بر قراردادهای فدراسیون فوتبال به تصویب رسیده، با تبصره مهمی همراه است. حد نصاب برای حضور بازیکنان خارجی در باشگاهای لیگ برتری به درصد حضور بازیکنان خارجی در زمین مسابقه بر می‌گردد و این یعنی هر بازیکنی خارجی باید حداقل در ۶۰ درصد از زمان بازی‌های تیمش در فصل قبل به میدان رفته باشد تا سهیمه تیمش افزایش پیدا کند.

استقلال تنها تیم لیگ برتری است که بازیکنان خارجی‌اش در بیش از ۶۰ درصد بازی‌های این تیم به میدان رفته‌اند و در نتیجه آبی‌ها مشکلی از این بابت ندارند و می‌توانند از تمام سهمیه‌هایشان استفاده کنند.

طبق این قانون تیم‌های پرسپولیس و سپاهان ۲ سهمیه و از تراکتور و فولاد نیز یک سهمیه خارجی کسر شد. باشگاه استقلال در روزهایی که زمزمه‌های مبنی بر افزایش سهیمه برخی از تیم‌ها به گوش می‌رسد با ارسال نامه‌های مختلف اقدام به اعتراض کرده است.

عبدالکریم حسن، نبیل باهویی، وحدت هنانوف، اوستون اورونوف و گئورگی گولسیانی سهیمه بازیکنان خارجی پرسپولیس را در فصل گذشته تشکیل دادند. از جمع این نفرات وحدت هنانوف و باهویی در کمتر از ۶۰ درصد بازی‌های لیگ برتر به میدان رفتند و این به معنای سوختن ۲ سهمیه خارجی قرمزپوشان پایتخت برای لیگ بیست‌وچهارم است.

پیش‌دستی برای مقابله با دور زدن قانون/ محتوای نامه ۹ مرداد استقلال به قنبرزاده چه بود؟

مدیریت باشگاه باشگاه پرسپولیس با ارسال نامه‌ای به کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال مدعی شده است که هر ۲ بازیکن خارجی که در کمتر از ۶۰ درصد بازی‌های این تیم به میدان رفته‌اند، مشکل پزشکی داشته‌اند. این ادعا در شرایطی مطرح شده است که هنانوف در سه مسابقه و مقابل تیم‌های گل‌گهر، نفت آبادان و ملوان غایب بود، در سایر بازی‌ها برای قرار گرفتن در ترکیب پرسپولیس مشکلی نداشت!

گرچه باشگاه استقلال امروز در کانال رسمی خود به ارکان فدراسیون فوتبال نسبت به تغییر سهمیه خارجی برخی از تیم‌ها اعتراض کرد اما براساس پیگیری‌ خبرنگار ایرنا و طبق سندی که به رویت ایرنا رسیده است، آبی‌ها از هفته گذشته پیگیر این موضوع بودند و اواین نامه خود را در تاریخ نهم مرداد به منصور قنبرزاده، نایب رئیس دوم فدراسیون و رییس کارگروه ناظر بر قراردادها ارسال کردند.

پیش‌دستی برای مقابله با دور زدن قانون/ محتوای نامه ۹ مرداد استقلال به قنبرزاده چه بود؟

در این نامه فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه استقلال خطاب به قنبرزاده تاکید کرده که برگرداندن قانونی که مصوب شده است برای فصل جدید به معنای دخالت در تعیین نتایج به نفع یک تیم و ضرر دیگر تیم‌های لیگ برتر است.

باشگاه استقلال پس از این نامه به پیگیری‌های خود ادامه داد و امروز با انتشار آن، هواداران استقلال را از روند اعتراض مطلع ساخت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha