روایت قهرمان سوئدی پرش با نیزه از شب رکوردشکنی:«با خودم گفتم مثل روزهای کودکی بپر»

تهران- ایرنا- قهرمان سوئدی پرش با نیزه المپیک که با رکوردشکنی به طلا رسید، گفت: برای رکوردشکنی تنها به این فکر می‌کردم که مانند روزهای کودکی با میله بپرم.

به گزارش ایرنا، دوشنبه‌شب در ورزشگاه استادوفرانس، همه نگاه‌ها مبهوت هنرنمایی و تاریخ‌سازی ورزشکار پرش نیزه سوئدی بود. آرماندو دوپلانتیس، که با پرشی به ارتفاع ۶ متر و ۲۵ سانتی‎‌متر، رکورد جهان و المپیک را شکست.

رکورد قبلی المپیک ۶ متر و ۳ سانتیمتر و رکورد قبلی دنیا هم ۶ متر و ۲۴ سانتیمتر و در اختیار خودش بود.

دولانتیس در گفت‌وگو با CNN درباره شب شگفت‌انگیزش در بازی‌های پاریس، گفت: قبل از مسابقه احساس آرامش و اعتماد به نفس داشتم که توضیحش سخت است، اما اینکه بتوانم اینطور پرش کنم و رکورد بزنم، واقعا باور نکردنی است. همیشه تجسم این را داشتم که رکورد جهان را در المپیک بشکنم.

وی افزود: وقتی برای مسابقه دیشب در پیست قدم گذاشتم، فقط احساس این موج آرامش را داشتم. تنها به این فکر می‌کردم که این فقط پرش با نیزه است، این همان کاری بود که من از کودکی انجام می‌دادم.

روایت قهرمان سوئدی پرش با نیزه از شب رکوردشکنی:«با خودم گفتم مثل روزهای کودکی بپر»

این جوان ۲۴ ساله به بازنویسی تاریخ رشته پرش نیزه ادامه می‌دهد. او رکورد جهانی را در چهار سال و نیم گذشته از زمانی که برای اولین بار شکسته است، شش سانتی متر بالا برد. این در حالی بود که قبلا ۲۳ سال طول کشید تا این رکورد با چنین افزایشی، ارتقا پیدا کند.

تمجید نوآ لایلز قهرمان دوی ۱۰۰ متر مردان المپیک پاریس، اتفاق خوشحال‌کننده‌ای برای این قهرمان سوئدی بود. او در این‌باره اظهار داشت: دریافت احترام از او بسیار جالب است.سریع‌ترین مرد جهان، جالب‌ترین عنوانی است که می‌توانید به عنوان یک شخص بدهید اما فکر می‌کنم این بخشی از چیزی است که المپیک را خاص می‌کند.

دوپلانتیس درباره اینکه آیا باز هم به شکستن رکورد جهان فکر می‌کند، تصریح کرد :در حال حاضر چنین تصمیمی ندارم اما بسیار گرسنه و با انگیزه برای کسب موفقیت‌های بیشتر هستم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha