پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی تا ۴.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند

تهران- ایرنا- رئیس بنیاد ملی علم ایران پژوهش در فناوری‌های نوظهور و آینده‌ساز؛ همچون هوش مصنوعی، انقلاب زیستی و کوانتوم را از مهمترین حوزه‌های تحت پشتیبانی این مجموعه دانست و از حمایت ۵۰۰ میلیونی تا ۴.۵ میلیارد تومانی از پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی در کشور خبر داد.

علی محمد سلطانی در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، در خصوص حمایت های مجموعه بنیاد علم ایران از محققان فعال در حوزه فناوری های نوظهور همچون هوش مصنوعی اظهارکرد: فناوری های نوظهور و آینده ساز که عموما رسالت پیشرفت کشور در آنها به معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری سپرده شده از مهمترین موضوعاتی است که در بنیاد ملی علم ایران حمایت می‌شوند.

وی گفت: بنیاد علم ایران در هماهنگی با مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و ستادهای فناوری فراخوان هایی تخصصی مرتبط با فناوری های مختلف آینده ساز و تحول زا؛ از جمله حوزه های مهم زیست فناوری، هوش مصنوعی و کوانتوم در طول دو سال گذشته منتشر کرده و این برنامه های حمایتی در سال‌های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی تا ۴.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند

رئیس بنیاد ملی علم ایران افزود: این برنامه ها در واقع در راستای حمایت پایه ای از توسعه علمی و پژوهشی بیشتر در فناوری های تحول ساز و عقب نماندن از دنیا و ایجاد زیرساخت پژوهشی کشور که مقدمه نوآوری های آینده ساز است انجام می شود تا بتوانیم برای گام های بعدی به خصوص ورود به عرصه تجاری سازی آماده شویم.

سلطانی در خصوص میزان حمایت های مالی از پژوهشگرانی که قصد دارند در حوزه هوش مصنوعی در کشور فعالیت کنند، تصریح کرد: در حال حاضر بنیاد علم ایران طبق برنامه ریزی انجام شده به ترتیب فراخوان هایی را در طول سال اعلام می کند؛ طوری‌که تاکنون دو فراخوان ویژه مربوط به حوزه های مشخصی از هوش مصنوعی در اردیبهشت و تیرماه امسال منتشر کرده و از این پس نیز ادامه خواهد یافت.

اکنون در بنیادملی علم ایران برای همه طرح های پژوهشی در حوزه های مختلف از ۲۵۰ میلیون تومان تا ۴.۵ میلیارد تومان گرنت یا بودجه پژوهشی اختصاص یافته است. البته در دو فراخوان اخیر مربوط به هوش مصنوعی که پیش از این اعلام شده، میزان حمایت بنیاد علم ایران از پژوهشگران این حوزه ۵۰۰ میلیون تومان تا ۴.۵ میلیارد تومان بوده است.

پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی تا ۴.۵ میلیارد تومان حمایت می‌شوند

رئیس بنیاد علم ایران در ادامه از برنامه این مجموعه برای اعلام فراخوان ویژه دیگر در حوزه هوش مصنوعی در نیمه دوم سال جاری خبر داد و تاکید کرد: ما در حوزه های پژوهشی در عرصه های نوظهور مصمم به گسترش هرچه بیشتر حمایت های خود از پژوهشگران و ایده پردازان کشور هستیم.

سلطانی همچنین تاکیدکرد: هم اکنون مشکل اصلی حوزه هوش مصنوعی در کشور عدم شکل گیری کامل زیرساخت های کلان مورد نیاز پژوهشگران و نخبگان فعال در این عرصه است.

وی گفت: راه اندازی سازمان ملی هوش مصنوعی به همت دولت و شورای انقلاب فرهنگی که اخیرا اتفاق افتاد نیز در راستای ایجاد هرچه بهتر زیرساخت های مورد نیاز فناوران فعال در حوزه هوش مصنوعی بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha