۱۶ مرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۲۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85560704
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مکان‌های مستعد رشد و تکثیر پشه آئدس در دزفول شناسایی و ایمن شوند

دزفول-ایرنا- معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری دزفول بر ضرورت پیشگیری از بیماری تب دنگی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: مکان‌های مستعد رشد و تکثیر پشه آئدس شناسایی و ایمن شوند.

به گزارش ایرنا، علی قلطاغ‌ساز روز سه‌شنبه در نشست پدافند زیستی در خصوص مبارزه با پشه آئدس در سالن جلسات فرمانداری دزفول از شهرداران و بخشداران خواست ضمن برگزاری جلسات پدافند زیستی در خصوص مبارزه با پشه آئدس در اسرع وقت در مناطق تصدی خود اقدام و گزارش‌های خود را به کمیته پدافند زیستی اعلام کنند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول نیز گفت: بیشتر موارد ابتلا به بیماری تب دنگی از کشورهای همسایه وارد کشور شدند؛ در حال حاضر در استان‌های شمالی و جنوبی وجود پشه آئدس و بیماری تب دنگی گزارش شده است.

محمدعلی شفیعی‌نیا اظهارکرد: ضروری است به منظور جلوگیری از استقرار این پشه و بیماری تب دنگی در شهرستان دزفول، اقدام جدی و فوری به ویژه در زمینه بهسازی محیط برای پیشگیری از رشد و تکثیر پشه توسط همه دستگاه‌های متولی انجام شود.

موردی از بیماری تب دنگی در دزفول مشاهده نشده است

رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: طبق پایش، نمونه‌گیری و آزمایش‌های انجام شده از افراد مشکوک، تاکنون هیچ مورد مثبت از بیماری تب دنگی در دزفول مشاهده نشده است.

به گزارش ایرنا، تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط گزش پشه آئدس به انسان منتقل می شود، تب شدید، سردرد، درد پشت چشم ها، تهوع و استفراغ، درد عضلانی، درد استخوانی شدید، درد مفاصل و ضایعات پوستی از علائم این بیماری است.

خالی کردن آب های راکد مانند آب زیر گلدان، آب کولر، تخلیه و شستن مداوم سطل، های زباله خانگی، ضدعفونی کردن سینک ظرفشویی و روشویی، از بین بردن لاستیک های مستعمل، از بین بردن پساب‌های راکد از جمله راه‌های پیشگیری از این بیماری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha