۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۹
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85560872
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رکورد مصرف برق در گیلان شکسته شد

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: با مصرف بیش از ۲ هزار و ۱۱۳هزار مگاوات برق طی روز گذشته رکورد مصرف در سال جاری در گیلان شکسته شد.

مسعود صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس پایش صورت پذیرفته توسط امور دیسپاچینگ و فوریتهای برق روز گذشته ۱۶ مرداد با دمای محسوس ۴۰ درجه سانتیگراد نیاز مصرف برق در کل استان معادل ۲۱۱۳/۳ مگاوات بوده که این عدد رکورد جدیدی در سال جاری محسوب می شود.

وی افزود:با وجود آنکه نیاز مصرف دیروز بالاترین مقدار ثبت شده در سال جاری تاکنون می‌باشد اما هنوز رکورد مصرفی سال گذشته ( ۲۲۰۵/۸ مگاوات) شکسته نشده است.

وی ادامه داد: گرچه طی چند روز اخیر به دلیل افزایش دما مصرف برق بسیار زیاد شد اما خوشبختانه هیچ گونه خاموشی نوبتی برای مدیریت بار در استان اعمال نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود استمرار گرمای شدید شبکه برق کشور پایدار است و کلیه همکاران صنعت برق در حال تامین نیاز بی‌سابقه مصرف این انرژی هستند.

مدیرعامل توزیع برق گیلان با تاکید بر عدم اعمال خاموشی نوبتی در استان گفت: با توجه به پایداری گرما و پربار شدن شبکه های توزیع برق، طبیعی است که حوادثی در شبکه ایجاد شود اما با هوشیاری نیروهای عملیاتی صنعت برق، تمام این حوادث موقتی است و به سرعت رفع می شوند.

صادقی بیان کرد: مشوق محور بودن طرح های مدیریت مصرف برق همچون سال گذشته ادامه دارد و با توجه به تشکیل تفاهم نامه با مشترکین صنعتی و مصارف سنگین، همکاری و برقراری تفاهم نامه با مشترکان بخش کشاورزی، اندازه گیری دقیق مصرف برق ادارات به همراه کنترل پذیر کردن مصرف آنان از راه دور را از جمله فعالیت های این شرکت برای گذر موفق از پیک بار تابستان دانست.

وی بر لزوم مدیریت مصرف برق توسط مشترکان تاکید و اضافه کرد: ساعت پیک مصرف در استان در روز بین ۱۳ تا ۱۸ و در شب ۲۰ تا ۲۳ است و مشترکان می توانند با اعمال راهکارهای ساده از جمله قرار دادن درجه کولر روی ۲۴ درجه (دمای آسایش)، عدم استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات اوج، خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده حداکثری از روشنایی روز و سایر موارد از خاموشی های احتمالی جلوگیری کنند.

صادقی اظهار کرد: از مشترکان استان انتظار است در پویش با انرژی همراه شوند زیرا مشوق های متنوعی برای افرادی که مصرف خود را کاهش می‌دهند، پیش‌بینی شده است و بیش از ۸۰ میلیون جایزه به کسانی که در کاهش مصرف فعال هستند، داده خواهد شد.

مدیرعامل توزیع برق گیلان در ادامه عنوان کرد: از ابتدای خردادماه تاکنون بیش از ۲۷۰ هزار قبض برق مشترکان خانگی در استان گیلان مشمول پاداش شده است.

صادقی اظهار کرد: الگوی مصرف برق در گیلان در فصل پیک، ماهانه ۴۵۰ کیلوات ساعت است که در صورت رعایت این الگو مشترکان در قالب تخفیف های بهای برق مصرفی این پاداش را دریافت می کنند.

وی افزود: پاداش های سال جاری بر اساس فرمول ۲۰ برابری است و مشترکان به ازای هر یک کیلوات ساعت کاهش مصرف برق تا ۲۰ برابر پاداش دریافت خواهند کرد و در صورت مراجعه به نرم افزار "برق من" می توانند بر روی قبض برق خود شاهد تخصیص پاداش باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha