۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۶
کد خبر: 85560973
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

از بابلرود تا پاریس؛ قایقران بابلسری روی موج المپیک

ساری- ایرنا- قایقران جوان و باتجربه اهل بابلسر امروز قرار است حاصل سال‌ها تلاش و تجربه خود را در رقابت‌های کانوی هزار متر المپیک پاریس به کار بگیرد.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین روز از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای مازندرانی‌ها به دلیل قطعی بودن کسب یک مدال طلا یا نقره توسط محمدهادی ساروی فرنگی‌کار آملی و دست به پارو شدن قایقران بابلسری روز المپیکی متفاوتی است.

امروز بابلسری‌ها به دلیل آغاز رقابت محمدنبی رضایی قایقران اهل این شهر که با مربیگری ایمان پورعزیز مربی بابلسری‌اش راهی پاریس شده و در دهکده المپیک حضور دارد نگاه پیگیرانه‌تری به رقابت‌های المپیک پاریس دارند.

رضایی حوالی ساعت ۱۴ امروز باید در مجموعه ورزشی آبی Vaires-sur-Marne رقابت خود را در رشته کانوی هزار متر آغاز کند. ۲۵ قایقران در قالب پنج گروه در این مرحله به رقابت می‌پردازند و نفرات برتر هر گروه راهی مرحله یک‌چهارم نهایی می‌شوند.

قایقران بابلسری در گروه پنجم مرحله مقدماتی کانوی یک‌نفره هزار متر کار دشواری در پیش دارد. او باید با بنیسون ساندا از آنگولا، بالاژ آدولف مجارستانی نفر پانزدهم المپیک توکیو و برنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۲۱، سپاستین برندل آلمانی دارنده مدال طلای المپیک لندن، ۲ طلای المپیک ریو، برنز المپیک توکیو و قهرمان چهار دوره مسابقات قهرمانی جهان و لیو ها از چین که ۲ مدال نقره المپیک توکیو و یک مدال نقره و یک برنز جهانی را در کارنامه دارد رقابت کند.

قایقران ۲۵ ساله بابلسری که طی سال‌های اخیر همراه با مربی همشهری‌اش یعنی ایمان پورعزیز در رقابت‌های متعدد آسیایی و جهانی حضور یافت، امسال برای نخستین بار قرار است پارو زدن در مسابقات المپیک را تجربه کند.

رضایی اردیبهشت امسال و در آخرین روز از مسابقات قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک پاریس که به میزبانی ژاپن برگزار شده بود مدال طلا را به دست آورد و سهمیه المپیک را کسب کرد. او خرداد امسال نیز در مسابقه انتخابی المپیک رقیب خود عادل مجللی را با اختلاف زیاد در دریاچه آزادی تهران شکست دهد و مسافر پاریس شود.

رضایی سال ۲۰۱۵ با مربیگری ایمان پورعزیز توانست مدال طلای قایقرانی قهرمانی جوانان آسیا را کسب کند. پورعزیز سپس با تیم ملی به عنوان مربی عازم مسابقات جهانی ۲۰۱۷ رومانی شد. در آن مسابقات هم قایقران بابلسری با هدایت و راهنمایی‌های پورعزیز تاریخ‌ساز شد و توانست نخستین مدال جهانی ایران در آب‌های آرام را کسب کند.

رضایی طلای کانو یک نفره هزار متر مردان در مسابقات قهرمانی قایقرانی سرعت آسیا و برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا را در کارنامه دارد.

از کاروان ۴۰ نفره ورزشکاران المپیکی ایران در پاریس هشت نفرشان ورزشکاران مازندرانی هستند که هانیه رستمیان در تیراندازی و برادران عالمیان در تنیس روی میز از چرخه رقابت‌ها کنار رفتند و پنج نفر دیگر هنوز حضور دارند. محمدهادی ساروی از آمل در کشتی فرنگی فینالیست شد و امروز برای کسب مدال طلا به مصاف حریف قدرتمند ارمنستانی خود می‌رود. محمدنبی رضایی قایقران بابلسری نیز امروز رقابت خود را انجام می‌دهد.

حسن یزدانی، امیرحسین زارع و رحمان عموزاد در کشتی آزاد نیز طی روزهای آتی روی تشک می‌روند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha