۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85561120
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وقوع ۱۲۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های خوزستان

۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۸
کد خبر: 85561120
وقوع ۱۲۰ مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های خوزستان

اهواز- ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان با اشاره به روند افزایشی آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان گفت: ۱۲۰ مورد آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های خوزستان طی سال جاری رخ داده است.

سرهنگ عزیز قلاوند چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بیشتر آتش سوزی‌هایی که در منابع طبیعی استان رخ داده به دلیل سرایت آتش از مزارع بوده و گرمای شدید هوای خوزستان نیز باعث تشدید این آتش سوزی‌ها شد.

دادگستری خوزستان آتش زدن کاه و کلش مزارع توسط کشاورزان را جرم اعلام کرد.

وی گفت: با کاهش آتش زدن کاهش و کلش در مزارع میزان وقوع آتش‌سوزی در منابع طبیعی استان نیز کاهش یافته است.

سرهنگ قلاوند با اشاره به درخواست‌های منابع طبیعی برای تامین تجهیزات مهار آتش‌سوزی ادامه داد: یکی از اولویت‌ها برای مهار آتش‌سوزی منابع طبیعی استقرار بالگرد آبپاش در استان برای از دست ندادن زمان طلایی مهار آتش‌سوزی است.

تابستان امسال ۲ حادثه آتش سوزی وسیع در کوه خاییز بهبهان و شهرستان دزپارت رخ داد و برای مهار آتش مدیریت بحران کشور یک بالگرد آبپاش به استان اعزام کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی خوزستان افزود: استاندار خوزستان پیگیری زیادی برای استقرار بالگرد آبپاش در استان انجام دادند و برای چند حادثه آتش سوزی مدیریت بحران کشور یک بالگرد به استان ارسال کرد.

وی از دیگر نیازهای اداره کل منابع طبیعی استان برای مهار آتش سوزی منابع طبیعی را تامین تجهیزات خاص و ویژه و نیروی مورد نیاز عنوان کرد.

سرهنگ قلاوند ادامه داد: طی هفته جاری سه آتش سوزی در منابع طبیعی ۲ شهرستان ایذه و اندیکا رخ داد که پوشش بیشتر این مناطق جنگل بوده اما با اقدامات انجام شده شعله های آتش به درختان آسیب وارد نکرد.

به گزارش ایرنا، پیش از این منابع طبیعی خوزستان بیشترین عامل آتش سوزی در منابع طبیعی استان را سرایت آتش از مزارع عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، ۶.۴ میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی و ملی در خوزستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha