۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۸
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85558636
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عامل آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده شیمبار دستگیر شد

اهواز - ایرنا - اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز دوشنبه از دستگیری عامل آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده شیمبار خبر داد و اعلام کرد آتش سوزی در این منطقه مهار شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، یازدهم مرداد ماه جاری ساعت ۹ صبح با دریافت گزارش آتش سوزی در ارتفاعات سرشط و الگی منطقه حفاظت شده شیمبار شهرستان اندیکا بلافاصله ماموران اجرایی منطقه حفاظت شده شیمبار و نیروهای منابع طبیعی شهرستان اندیکا به منطقه عزیمت کردند که آتش سوزی از سه نقطه مشاهده شد و به صورت سه گروه عملیات مهار آتش آغاز شد.
به دلیل وزش باد، شیب تند و توپوگرافی منطقه عملیات مهار تا دوازدهم مرداد ماه جاری ادامه داشت و در ساعت ۱۹ همان روز آتش به طور کامل مهار شد و عملیات خنک سازی انجام گرفت.


احمد طهماسبی‌شاه منصوری، سرپرست اداره محیط زیست اندیکا در این خصوص اظهار کرد: پس از ۲ روز تلاش شبانه روزی محیط بانان و جنگل بانان و تعامل خوب ادارات محیط زیست و منابع طبیعی شهرستان اندیکا، آتش سوزی مناطق سرشط و الگی مهار شد و در سریع‌ترین زمان ممکن عامل این آتش سوزی توسط اداره محیط زیست اندیکا شناسایی و باهمکاری دستگاه قضایی ونیروی انتظامی دستگیر شد.

براساس این گزارش خوزستان دارای ۶.۴ میلیون هکتار اراضی ملی و طبیعی است و در ۱۰ شهرستان استان جنگل‌های زاگرسی گسترده شده است.

تا پایان سه ماه اول سال جاری ۶۵ مورد آت شوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha