۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۵۸
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85561368
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تولید سه دستگاه ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولتی در زنجان برنامه ریزی شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت:امسال تولید سه دستگاه ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولتی در برنامه قرار دارد که در صورت تحقق از خروج بیش از ۱۵ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ مهدی صادقی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار، افزود: برای اولین بار در ایران، یک ترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولتی ظرف مدت ۶ ماه در استان زنجان تولید و در تهران نصب شد.

وی با اشاره به مزیت های این ابرترانسفورماتور ۳۴۰ تُنی، گفت: صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای قرارگیری ترانسفورماتورها در پست برق به میزان حدود ۶۰ درصد، کاهش حدود ۷۰ درصدی تلفات بی‌باری نسبت به حالت سه ترانسفورماتور تک فاز، کاهش هزینه‌های احداث پُست و تسهیل فرآیند بهره‌برداری و مانیتورینگ از جمله مزایای این دستگاه است.

صادقی با بیان اینکه این شرکت با ساخت و تولید این ترانسفورماتور در زمره معدود سازندگان دارنده تکنولوژی ساخت ابرترانسفورماتور قرار گرفت، افزود: هم اکنون ۷۰ درصد مجموعه تابعه این شرکت دانش بنیان است که این یک افتخار ملی و منطقه ای محسوب می شود.

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد ریال از دولت طلب داریم، افزود: سیاست این شرکت در حال حاضر تلاش برای جلوگیری از افزایش بدهی دولت به بیش از این مبلغ به ایران ترانسفو است و امیدواریم با همراهی و همگامی وزارت نیرو و شرکت توانیر در بازه زمانی کوتاه مطالبات خود را دریافت کنیم.

وی با اشاره به سیاست شرکت مبنی بر تولید، فروش و ایجاد نقدینگی، گفت: ما توانستیم طی یک ماه گذشته قریب بر ۸۰ درصد محصولاتمان را توسط شرکت بازرگانی خود به فروش برسانیم که این یک جهش و رکورد عالی برای افزایش نقدینگی در شرکت بوده است.

گروه صنعتی ایران ترانسفو با حدود پنج هزار نفر نیروی انسانی و ۴۰ هزار مگاولت‌آمپر ظرفیت تولید در سال، حدود ۸۵ درصد نیاز صنعت برق و سایر صنایع کشور به انواع ترانسفورماتورهای توزیع، فوق توزیع و قدرت و نیز انواع راکتور و پست برق را تامین می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha