۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان تربت‌حیدریه برق دارند

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر شرکت برق تربت‌حیدریه با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستاهای این شهرستان برق دارند، گفت: اکنون شمار مشترکان این نهاد خدماتی، به ۱۱۸ هزار انشعاب رسیده که از این تعداد ۹۰ هزار مشترک شهری و بقیه روستایی هستند.

به گزارش ایرنا، مهدی رستمی‌پور روز چهارشنبه در نشست خبری با معرفی تجهیزات و سیستم انتقال برق تربت حیدریه افزود: اکنون ارایه خدمات به مشترکان با کمک ۲ هزار کیلومتر خطوط هوایی شبکه فشار متوسط، هزار و ۲۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۲ هزار دستگاه ترانسفورماتور و ۱۷ دستگاه پست زمینی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پیک بار تربت حیدریه ۱۱۵ مگاوات بوده و ۶ عدد پست فوق توزیع برق هم از جمله قابلیت‌های شهرستان است.

مدیر شرکت توزیع برق تربت حیدریه بیان کرد: اکنون روشنایی برخی خیابان‌ها و به خصوص بخش مرکزی شهر نیازمند بازنگری و البته در هسته مرکزی با تعامل دستگاه‌ها، اقداماتی برای رفع این مشکلات در حال انجام است.

۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان تربت‌حیدریه برق دارند

طرح تولید محصول سبز با برق سبز
رستمی پور در ادامه از اجرای طرح «تولید محصول سبز با برق سبز» در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این طرح به مفهوم تولید برق با کمک پنل‌های خورشیدی بوده که اکنون در بخش رُخ این شهرستان انجام شده‌ است.

وی افزود: بر این اساس یک واحد نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی توسط کشاورزان با صرف ۵۰ میلیارد ریال برای تامین برق سه حلقه چاه احداث شده که با کمک تسهیلاتی ایجاد شده است و در نهایت در مدت چهار سال سرمایه‌گذار شاهد برگشت سرمایه خواهد بود.

وی اظهار کرد: ۱۰ کشاورز دیگر نیز برای نصب پنل خورشیدی اعلام آمادگی کرده‌‎اند.

مدیر شرکت توزیع برق تربت حیدریه ادامه داد: با توجه به شرایط ناترازی تولید و مصرف که افزون بر ۱۸ هزار مگاوات در کشور است، برای صرفه‌جویی، مدیریت توزیع یکنواخت برق و با هدف پیشگیری از قطع برق شهروندان از صنایع خواسته شده تعطیلی جمعه خود را به چهارشنبه ‌منتقل و آنها نیز استقبال کردند.

وی گفت: اکنون ۸۰ درصد ادارات این منطقه به کنتور هوشمند مجهز و در ساعت اداری باید ۳۰ درصد صرفه‌جویی داشته باشند و چنانچه مدیریت مصرف در ادارات انجام نشود، مجبور به قطع برق آن‌ها خواهیم شد که روز گذشته نیز برق یکی از شعب بانک قطع شد.

رستمی پور ساعت پیک بار شهرستان تربت‌حیدریه را از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۲ اعلام کرد و از شهروندان خواست تا ضمن مجهز کردن سیستم روشنایی منزل و محل کار خود به لامپ‌های کم مصرف، برق مصرفی خود را نیز مدیریت کنند.

به گفته وی، وزارت نیرو امسال "پویش با انرژی" را با هدف تشویق مردم به کاهش مصرف (حداقل ۱۵ درصد صرفه‌جویی) را با جوایز بزرگ طراحی و اجرا کرده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha