خبرنگاران باید تحلیل‌گر و امیدآفرین باشند

مهاباد- ایرنا- فرماندار ویژه مهاباد گفت: خبرنگاران علاوه بر صداقت در بازگوکردن رویدادها، باید تحلیل‌گر و امیدآفرین باشند.

به گزارش ایرنا، حسن عباسی روز چهارشنبه در آیین روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران باید به جامعه آگاهی بخشی دهند و این آگاهی باید بر اساس صداقت و درستی صورت گیرد و به جامعه ضرری وارد نسازد.

وی اضافه کرد: خبرنگاران تغذیه معنوی و روحی جامعه را بر عهده دارد و به همین خاطر می توانند با تزریق روحیه امیدآفرینی، در پویایی و شکوفایی جامعه نقش مهمی داشته باشند و کشورهایی که رسانه های قوی و توانمندی دارند روند توسعه، رشد و تعالی آنان سریع تر صورت می گیرد.

فرماندار ویژه مهاباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روحیه انتقاد در رسانه‌های این شهرستان نیز گفت: انتقاد باید سازنده و مفید باشد، برخی انتقادها جنبه تخریب دارد و می تواند به زیان جامعه نیز باشد.

وی اظهار کرد: رسانه ها باید در کنار بازگو کردن مشکلات جامعه، باید اقدامات و خدمات دولت در بخش های مختلف را نیز بازگو کنند تا مخاطبان آنها از اقدامات انجام شده نیز آگاه شوند.

عباسی با اشاره به سفر استاندار آذربایجان غربی به مهاباد نیز افزود: در این سفر بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال برای طرح های عمرانی این شهرستان از جمله احداث مرکز جامع سلامت، آسفالت کوچه و معابر، ساخت سالن های ورزشی و زمین فوتبال، آبرسانی به مناطق روستایی و تامین امکانات رفاهی برای روستاییان تصویب شد.

وی اضافه کرد: بسیاری از طرح های تصویب شده این سفر هم اکنون در دست احداث است و با به بهره‌برداری رسیدن آنها سرانه های مختلف از جمله سرانه ورزشی، آموزشی و سلامت در این شهرستان افزایش چشمگیری خواهد داشت.

فرماندار مهاباد در خصوص مشکلات هیات فوتبال این شهرستان نیز گفت: این اختلاف بر سر انتخاب رییس هیات فوتبال است که طبق قانون باید بر اساس نظر رییس هیات فوتبال آذربایجان غربی منصوب شود و هم اکنون فعالیت های ورزشکاران این رشته تداوم دارد.

وی در خصوص مشکل مجوز درمانگاه خاتم الانبیا این شهرستان که هزینه های بیماران جزامی این شهرستان را تامین می کند افزود: مجوز هیات امنای این درمانگاه نیز دارای مشکلاتی است که با ورود دانشگاه علوم پزشکی استان این موضوع در دست بررسی است.

وی در خصوص تامین آب شرب روستاهای ازن دره و لاچین نیز اظهار کرد: در این منطقه مکان مناسبی برای حفر چاه آب یافت نشده است و بنابراین تصمیم گرفته شده است که ۱۲۰ میلیارد ریال اعبار برای خط انتقال آن اختصاص پیدا کرده است.

مشکل معادن، پروژه های عمران شهری و مشکل خانه مطبوعات و تعاونی مسکن خبرنگاران مهاباد از جمله مباحث مطرح شده صحاب رسانه این شهرستان در دیدار با فرماندار این شهر بود و در پایان از خبرنگارانی این شهرستان با اهدای لوح تجلیل شد.

خبرنگاران باید تحلیل‌گر و امیدآفرین باشند

به گزارش ایرنا، امروز ۱۷ مرداد به عنوان سالروز شهادت شهید صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نام گذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha