نخستین یادواره شهدای سلامت منطقه تربت‌حیدریه برگزار شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- آیین نخستین یادواره شهدای سلامت منطقه تربت‌حیدریه عصر چهارشنبه با حضور خانواده شهدا ، کادر درمان و جمعی از دانشجویان دراین شهر برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دراین یادواره گفت: محور عمده فلسفه اخلاق در غرب، سودمندی یا نتیجه‌گیری محض و شوربختانه برخی در داخل کشور به دنبال تحقق همین فرهنگ هستند.

علی تقی‌پور افزود: اما در مقابل نظام فکری دیگری، جامعه را به سمتی هدایت می‌کند که دیگران را مقدم بدانند و آن ایثار و از خودگذشتگی است.

وی گفت: امروز در دوران غیبت امام عصر(عج) و نزدیک به ظهور قرار گرفتیم و در عین حال مهم‌ترین محور این دوران اربعین یا همان جریان پیام‌رسانی و جهاد تبیین است.

تقی‌پور تصریح کرد: وقتی به سوریه سفر می‌کنید و عملیات‌های جبهه مقاومت و حضور تأثیرگذار فرزندان سپاه را در این کشور می‌بینید، زبان از توصیف آن عاجز و در عین حال می‌توان در این سرزمین همانند ایران روحیه ایثار و شهادت طلبی فرزندان اسلام با ملیت‌های مختلف را، مشاهده کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین گفت: جریان‌هایی هم که امروز در فلسطین به گفتمان نجات بخش حضرت سیدالشهدا(ع) رسیدند، می‌توانند این سرزمین را آزاد کنند.

نخستین یادواره شهدای سلامت منطقه تربت‌حیدریه برگزار شد

روح ایثارگری در وجود همه ایرانیان موج می‌زند
رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز در این مراسم گفت: کرونا با تمام بدی‌ها و ذهنیت‌های منفی که از خود بجای گذاشت، در عین حال یک حس انسان‌دوستی و ایثار را در ایران و به خصوص کادر درمان، تقویت کرد.

حسین ابراهیمی‌پور افزود: آدم‌هایی بودند که از ترس کرونا حتی با خودرو در خیابان تردد نمی‌کردند، اما همزمان کادر درمان اعم از پزشک و پرستاران ما در داخل آی‌سی‌یو و در نیم متری بیمار، خدمات ارایه می‌کردند.

وی گفت: در همه آن روزهای سخت که ۲۰ درصد کادر درمان به دلیل ابتلای به کرونا در محل کار خود نبودند، اما نه در زمینه نیروی متخصص و نه در زمینه تامین دارو، کمبودی احساس نشد.

وی اضافه کرد: پرستاران نیز در این دوران با ایثار و از خودگذشتگی و حتی در کنار چالش‌های مادی و تعرفه دستمزد، اما حتی از خانواده خود نیز دور بودند.

به گزارش ایرنا، در راستای برگزاری کنگره ملی سردار شهید حاج عبدالحسین برونسی و ۲۱۶۲ شهید دیار پیشتازان انقلاب اسلامی منطقه تربت‌حیدریه و در ادامه برگزاری یادواره‌های شهدای قشری، نخستین یادواره شهدای سلامت منطقه تربت‌حیدریه برگزار شد.

بر پایه این گزارش، منطقه تربت‌حیدریه، ۲ شهید مدافع سلامت به نام‌های دکتر "مهرداد حیدری" جراح و متخصص مغز و اعصاب بیمارستان‌های آموزشی درمانی نهم دی و تامین اجتماعی و همچنین سیدحسین قاسمی از بهیاران تیپ ۱۷۷ شهید نصر اصفهانی ارتش در تربت‌حیدریه تقدیم نظام اسلامی کرده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha