تاکید اندیشمندان پاکستانی بر ترویج فرهنگ مقاومت و حمایت از نبرد علیه رژیم صهیونیستی

اسلام‌آباد- ایرنا- اندیشمندان پاکستانی در گردهمایی تبیین فرهنگ مقاومت از منظر قرآن کریم و ادای احترام به شهدای محور مقاومت به ویژه فرمانده مجاهد شهید اسماعیل هنیه، بر ترویج فرهنگ مقاومت و حمایت از نبرد علیه رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش چهارشنبه شب خبرنگار ایرنا، گردهمایی وحدت آفرین ادای احترام به شهدای جبهه مقاومت فلسطین و حامیان ملت‌های مظلوم منطقه تحت عنوان «فرهنگ مقاومت از منظر قرآن کریم و بررسی نقش شهید اسماعیل هنیه در پیشبرد فرهنگ مقاومت در غزه» با حضوز جمعی از چهره‌های علمی، سیاسی و فعالان فرهنگی پاکستان در خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی برگزار شد.

سخنرانان با ادای احترام به مقام شامخ شهدای راه آزادی بیت المقدس به ویژه شهید اسماعیل هنیه و فرماندهان محور مقاومت، تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی در منطقه را به شدت محکوم کردند.

آنان با تمجید از روحیه شهادت طلبی هنیه و انسجام قوی گروه‌های مقاومت منطقه در کنار فلسطینیان برای مقابله با دشمن صهیونیستی، اظهار داشتند: انتخاب یحی السنوار به عنوان رئیس جدید دفتر سیاسی جنبش حماس پاسخی قاطع به صهیونیست‌ها است، یعنی فرهنگ مقاومت با خون شهدای عزیز محکم می‌شود و گسترش پیدا می‌کند.

صابر ابو مریم دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان اظهار کرد: ملت‌های آزادیخواه و غیور منطقه با ادامه دادن مسیر شهدا و حفظ ارزش‌های اسلام، دشمنان مشترک از جمله رژیم اشغالگر اسرائیل را ناامید و زمین‌ گیر می‌کنند.

وی تاکید کرد: حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر فرمانده بزرگ حماس شهید هنیه در تهران نشان می‌دهد که آنان و حامیان محور مقاومت قدر این شهدای عزیز را می‌دانند و همیشه و همچنان به ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان های امام خمینی (ره) پایبند هستند.

مهدی طاهری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید اسماعیل هنیه و سایر شهدای مقاومت به ویژه سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: مبارزه بین جریان حق و باطل یکی از سنت های دیرین الهی است و طبق آموزه‌های دینی، پیروزی جبهه حق بر باطل، الزاماتی دارد و جز در سایه مبارزه و ایستادگی دست یافتنی نیست.

وی اظهار کرد: پایداری و مقاومت از اصول اولیه‌ای است که انبیای الهی (ع) بدون التزام به آن هرگز موفق به انجام رسالت خویش نمی‌شدند.

طاهری افزود: قرآن کریم در آیات زیادی، به تبیین این الگوی قرآنی می پردازد که سنت جاری و جاودان همه انبیا برای تبلیغ رسالت الهی، مقاومت در مقابل دشمنان و بدخواهان و تسلیم نشدن در برابر زیاده خواهی کافران و مفسدان است.

وی گفت: تدبّر در آیات جهاد و مقاومت نوید بخش آن است که جبهه حق با تمام فراز و نشیب‌ها و مشکلات و گرفتاری‌ها، در مسیر پیشرفت و پیروزی قرار دارد و این امر وظیفه‌ ما را برای مقاومت در برابر دشمنان اسلام دو چندان می‌کند و طبق تعالیم جاودانه قرآن کریم، تنها راه غلبه بر رژیم جنایتکار اسرائیل مقاومت آگاهانه و خالصانه با اتکال بر نصرت بی بدیل الهی و پرهیز از تعاملات و روابط ذلیلانه و خفت بار با مدعیان قدرت جهانی و صاحبان زر و زور است.

مسئول خانه فرهنگ ایران در شهر راولپندی اظهار کرد: با جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار زنان، کودکان و غیر نظامیان شاهد رویارویی انسانیت در برابر جنایت هستیم. امروز گروه‌های مقاومت با ظرفیتی که برخاسته از مردم است در مقابل دشمن صهیونیستی به وظیفه دینی خود عمل کرده و خود تصمیم می‌گیرند و معتقدند که نصرت الهی نصیب آنها می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha