پیش‌بینی دقیق رنگرز از نتایج فرنگی‌کاران در پاریس

تهران- ایرنا- قطعی شدن چهار مدال برای کشتی فرنگی ایران بهانه‌ای شد تا به بازخوانی یکی از مصاحبه‌های سرمربی تیم ملی در نخستین روزهای مسوولیت او بپردازیم.

به گزارش ایرنا، با صعود سعید اسماعیلی و علیرضا مهمدی به فینال وزن‌های ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی در المپیک پاریس، چهار مدال ایران در این رشته قطعی شد.

پیش از این امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم موفق به کسب نشان برنز شده بود و محمدهادی ساروی نیز با صعود به فینال وزن ۹۷ کیلوگرم دیگر مدال‌آور ایرانی لقب گرفت. ساروی تا دقایقی دیگر در فینال این وزن باید به مصاف آرتور آلکسانیان از ارمنستان برود.

قطعی شدن چهار مدال فرنگی‌کاران در المپیک پاریس بهانه‌ای شد تا به بازخوانی یکی از مهمترین وعده‌های حسن رنگرز در نخستین روزها مسوولیت وی در تیم ملی بپردازیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در روز دوم بهمن ماه سال ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفته بود که «کسب مدال المپیک، رویای هر ورزشکاری است و کشورها نیز برای رسیدن به سکوی المپیک به برنامه‌ریزی نیاز دارند که این شامل ما هم می‌شود. اگر بتوانیم در زمان پیش‌رو حاشیه را از ملی‌پوشان دور کنیم و کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان، حمایت کنند، می‌توانیم روی مدال کشتی فرنگی حساب ویژه باز کنیم.»

وی گفته بود «اولویت ما اعزام فرنگی‌کاران به مسابقات جهانی است. در گام نخست باید ۶ سهمیه المپیکی را کسب کنیم. در هر ۶ سهمیه شانس مدال داریم اما من به کسب چهار مدال المپیک ۲۰۲۴ پاریس امیدوارم. البته رنگ این مدال ممکن است متفاوت باشد.»

پیش‌بینی کسب ۶ سهمیه کامل المپیک و چهار مدال فرنگی‌کاران نشان از شناخت دقیق یکی از تئورسین‌های کشتی ایران از فضای این رشته در کشور دارد. رنگرز اکنون با کسب چهار نشان رنگارنگ المپیک نه تنها خود را به عنوان معمار جدید این رشته معرفی کرد بلکه نشان داد اراده و اختیار لازم برای انتخاب نفرات تیم داشته و برخلاف تمام فرافکنی‌ها، کسی در کار او دخالت نداشته است.

رنگرز با ریسک انتخاب سعید اسماعیلی برای حضور در المپیک پاریس تمام انتقادات احتمالی را به جان خرید اما به کار خود اعتماد داشت. او با شناخت اسماعیلی را در برابر محمدرضا گرایی قهرمان المپیک قرار دارد تا جوان دزفولی پیش از رسیدن به پاریس پنجه در پنجه بزرگان کشتی ایران زمین بگذارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha