رسانه‌های گروهی به دنبال جریان سازی و امید آفرینی باشند+فیلم

یزد - ایرنا - خبرنگار جبهه مقاومت گفت: رسانه‌های گروهی و خبرنگاران باید با صداقت به دنبال جریان سازی و امید آفرینی در جامعه باشند و رسالت خود را جامع در جامعه انجام دهند.

به گزارش ایرنا، " حسن شمشادی " چهارشنبه شب در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که با حضور اهالی رسانه و مسئولان استان برگزار شد افزود: خبرنگاران برای موفقیت باید با مخاطب شناسی به دنبال جریان سازی باشند.

وی یاد و خاطره شهیدان رسانه، جبهه مقاومت و خبرنگاران شهید غزه و فلسطین را گرامی داشت و گفت: فعالان رسانه نباید کار خود یک سویه انجام دهند که دیگر مخاطب این رویه را نمی پذیرد.

این خبرنگار پیشکسوت کشور بیان کرد: اگر خبرنگاران یک سویه به میدان وارد شوند و یک طرفه به قضاوت بنشینند مخاطب پذیرای مطالب آنها نیست.

شمشادی تاکید کرد: اگر اخبار و گزارشات خبرنگاران و فعالان رسانه، جامع و همراه با صداقت، دقت و مستند باشد بسیار اثرگذار و و با اقبال مخاطبان مواجه می‌شود.

داعش در عراق و سوریه با قدرت همین رسانه‌های گروهی بود که اهداف خود را طی می‌کرد و این نشان دهنده قدرت رسانه استوی گفت: یکی از مهمترین رموز موفقیت یک خبرنگار و رسانه در آن است که مکرر مخاظب شناس باشد و رسالت خود را کامل و با امانت و دقت و سرعت انجام دهد.

خبرنگار جبهه مقاومت گفت: روایت سازی در کنار توجه به روایت اول از جمله علل اصلی موفقیت خبرنگاران است که باید اهتمام خاص به آن داشته باشیم که ضروری و امروز در دنیا به آن توجه خاص می‌شود.

شمشادی گفت: روایت سازی توسط رسانه‌های گروهی به معنای آن است که بنحوی به تولید محتوا می‌پردازند تا مخاطبان خود را در مسیری که خود می‌خواهند سوق دهند.

وی بیان کرد: داعش در عراق و سوریه با قدرت همین رسانه‌های گروهی بود که اهداف خود را طی می‌کرد و این نشان دهنده قدرت رسانه است.

خبرنگار جبهه مقاومت تاکید کرد: قصه روایتگری موضوع مهمی است که باید رسانه‌های گروهی از آن غفلت نکنند و همواره به لایه‌های اجتماعی و امید به مردم مدنظر داشته باشند.

شمشادی گفت: امروز نقش اصلی رسانه‌های گروهی باید امید آفرینی، آگاهی بخشی، مستند سازی، داشتن صداقت و توجه به عنصر زمان و امانت باشد.

مدیران باید پاسخگوی سوالات و مطالبات خبرنگاران باشند

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد روز خبرنگار و یاد و خاطره شهدای خبر و عرصه رسانه را گرامی داشت و گفت: تاثیر و نقش رسانه‌های در دنیای کنونی از بم و موشک بسیار بیشتر است.

" احسان عابدی " افزود: حمایت از رسانه‌های گروهی جزء برنامه‌های مهم است و مدیران باید پاسخگوی سوالات و مطالبات خبرنگاران باشند.

وی بیان کرد: یکی از اهداف دشمنان به خصوص با استفاده از رسانه‌های گروهی ایجاد ناامیدی در جامعه و بین اقشار مختلف است که باید برای خنثی کردن آن تلاش کرد.

این مسئول گفت: برای باطل کردن نقشه دشمنان در دمیدن روحیه ناامیدی به ادامه زندگی، رسالت مهم رسانه‌های گروهی است که باید در جامعه نقش آفرین باشند.

عابدی گفت: امروز همین خبرنگاران در غزه و فلسطین هستند که با ارسال اخبار و گزارشات ماهیت غاصبان صهیونیستی را نشان می‌دهند.

همچنین " علی مشیری نیا " مدیر خانه مطبوعات یزد با تبریک روز خبرنگار و قدردانی از تلاش فعالانه رسانه افزود: نقش رسانه‌های گروهی در انعکاس به موقع اخبار نقشی ماندگار و تعیین کننده است.

وی بیان کرد: رسانه‌های گروهی و خبرنگاران در جریان حوادث غزه و فلسطین با روایتگری به موقع ماهیت غاصبان صهیونیستی و جنایات آنها را برای جهانیان برملا کردند.

پرسشگری یکی از شاخص‌های حیات یک جامعه پویا است

همچنین " داود پاک طینت " مدیر روابط عمومی فولاد آلیاژی ایران گفت: یکی از مهمترین رسالت خبرنگاران و فعالان رسانه در جامعه، پرسشگری است و باید مطالبه‌گری تقویت شود.

وی ادامه داد: پرسشگری و وجود سوال یکی از شاخص‌های حیات یک جامعه پویا است و نیروی محرکه محسوب می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: خبرنگاران و فعالان رسانه باید به دنبال طرح سوالات در موضوعات مختلف باشند که همین موجب زنده بودن و زنده ماندن جامعه و دارای اهمیت است.

در این مراسم علاوه بر اجرای سرود از ۲ پیشکسوت رسانه استان یزد شامل " حمید صادقی مقدم " و " محمد حسین تشکری بافقی " با لوح سپاس تجلیل به عمل به عمل آمد.

این آیین توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری خانه مطبوعات یزد و همچنین فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.

هم‌اکنون بر پایه آمار سامانه جامع رسانه‌های کشور بیش از ۲۵۰ رسانه در استان یزد مجوز فعالیت دارد .

استان یزد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha