۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۳۰
کد خبرنگار: 2220
کد خبر: 85561714
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قرارداد بازسازی ۲۱۴ دستگاه اتوبوس شهری اهواز منعقد شد

اهواز- ایرنا - آیین انعقاد قرارداد بازسازی ۲۱۴ دستگاه اتوبوس شهری بین شهرداری اهواز و اتحادیه حمل مسافر کشور با اعتبار پنج هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال منعقد شد.

به گزارش ایرنا، آیین انعقاد قرارداد بازسازی ۲۱۴ دستگاه اتوبوس شهری با اعتبار پنج هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال بین شهرداری اهواز و اتحادیه حمل مسافر کشور چهارشنبه شب با حضور سید سجاد انوشه سرپرست معاونت امور شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ، رضا امینی شهردار اهواز ، جمعی از مسئولان شهرداری و مسئولان استانداری خوزستان، در اهواز منعقد شد.

امیر آهن‌جان در گفت و گو با ایرنا در این خصوص گفت: این اقدام یکی از برنامه های موثر در افزایش سرانه ارایه خدمات شهری است که پس از ۳۰ سال به همت شهرداری اهواز در دستور کار قرار گرفت.

رئیس سازمان اتوبوسرانی اهواز افزود: بازسازی ۲۱۴ اتوبوس شهری اهواز این شهرستان را به سرانه کشوری نزدیک و بی شک کیفیت خدمت رسانی به شهروندان را افزایش می دهد.

وی بیان کرد: مشکلات و معضلات سازمان ها در سراسر کشور و اهواز وجود دارد اما با این اقدام دیگر قبرستانی از اتوبوس در اهواز وجود نخواهد داشت؛ همچنین ۶۲ اتوبوس فرسوده نیز به زودی به مزایده گذاشته می شوند.

به گزارش ایرنا، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز از ۲ سال گذشته در دستور کار شهرداری قرار گرفته است چرا که تاخیر چندین ساله متروی اهواز، افزایش تردد شهروندان با خودروهای شخصی و همچنین افزایش ترافیک در هسته مرکزی اهواز مشکلات عمده‌ای برای شهروندان ایجاد کرده که بیش از گذشته، تجهیز ناوگان حمل و نقل عمومی را برای خدمت‌رسانی به شهروندان، با اهمیت کرده است.

بازسازی ۲۱۴ اتوبوس شهری توسط اتحادیه حمل مسافر کشور گامی موثر در راستای افزایش سرانه حمل و نقل عمومی اهواز است.

پیش از این نیز ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید و تازه نفس وارد خطوط شهری اهواز شد و در مسیرهای کوی علوی ، رزمندگان ، منبع آب ، کوی فدک - زرگان ، بنی هاشم ، آخر آسفالت ، فاز ۱ مهدیس ، پردیس ۱ و ۲ ، کوی طلاب ، بنکداران ، شهید هاتف ، نهضت آباد ، فرهنگیان ، کوی مجاهد ، شهرک دانشگاه ، فرهنگ شهر ، گلستان ، سعدی ، کوی الصافی ، سلطانمنش ، زیتون ، فاز ۲ و ۳ کوی ملت ، فاز ۴ کوی ملت ، فاز ۲ و ۵ پاداد ، زیباشهر ، باهنر ، کوی رمضان ، صادقیه ، ۳۰۰ دستگاه ، کیانشهر ، کیان آباد ، نفت و حفاری قرار گرفت و سطح خدمات دهی در این مناطق افزایش یافت.

امیر آهن‌جان‌ رئیس سازمان اتوبوسرانی اهواز در این خصوص گفته بود که غالب اتوبوس‌های جدید به مسیرها و مناطق محروم و پر تردد اختصاص یافته است، براساس پایش و نظرات کارشناسان و خواست شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ، اتوبوس‌های جدید با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار، وارد چرخه حمل و نقل عمومی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha