عدالت، شجاعت و نقد منصفانه؛ اولویت رسانه‌ها باشد

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان گفت: رسانه‌ها باید در کنار صحت، دقت و سرعت در کار اطلاع رسانی، عدالت، شجاعت و نقد هدفمند را مورد توجه قرار دهند چراکه نقد باید عالمانه و منصفانه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل توسلی روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا به مناسبت روز خبرنگار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت حماس، بیان کرد: امروز درخواست همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان این است که با درایت رهبر معظم انقلاب انتقام سختی از رژیم جنایتکار صهیونیستی گرفته شود؛ بنابراین همگان خواستار پاسخ سخت و کوبنده به این جنایت مبنی بر انتقام از خون مهمان شهیدمان هستیم.

وی با بیان اینکه ایران محور مقاومت شناخته می‌شود، تاکید کرد: امید که بتوانیم با تفکر، راهبرد و اندیشه معظم‌له این بار شاهد وقوع اتفاقی باشیم که چیزی به نام اسرائیل وجود نداشته باشد؛ چرا که این رژیم جنایتکار و کودک‌کش بیش از ۴۰ هزار زن و کودک را بی‌گناه به خاک و خون کشیده و باید انتقام سختی از استکبار جهانی گرفته شود تا همانند عملیات وعده صادق و طوفان الاقصی باعث خوشحالی مردم شود.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ایران کشور امام زمان (عج) است و مردم مسلمان ایران سربازان امام زمان خواهند بود، این کشور عمود خیمه عاشورا قبل از ظهور بوده و پرچم انقلاب از دست رهبر معظم انقلاب به امام زمان (عج) داده خواهد شد.

وی نامگذاری روز خبرنگار به علت شهادت محمود صارمی از خبرنگاران خبرگزاری جمهوری ایرنا را میمون و خجسته دانست و ادامه داد: این شهید والامقام فردی نخبه، دانشگاهی، جهادی، انقلابی و حزب اللهی بود که علاوه بر حضور در جبهه‌های حق علیه باطل، در مزار شریف به عنوان خبرنگار سیاسی حضور یافت تا اینکه به شهادت رسید.

توسلی اظهار کرد: در کنار یاد و خاطره شهدای عرصه خبر همچون شهید صارمی و ذوالفقاری، بر خود لازم می‌دانیم نام و یاد خبرنگاران شهید مظلوم فلسطین و غزه را گرامی بداریم که با خون خود مظلومیت مردمان خویش را روایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه کار خبرنگاری خطیر، سنگین و مهم است، ادامه داد: خداوند در قرآن به قلم و نگارش آن که بیانگر اهمیت جایگاه رسالت خبرنگاری است قسم یاد کرده، بنابراین خبرنگاران باید در کنار ارکان اصلی خبر که صحت، دقت و سرعت است عدالت و شجاعت را سرلوحه کار قرار داده و با نقد منصفانه مطالبه‌گری کنند.

رئیس دانشگاه پیام نور سیستان و بلوچستان با بیان اینکه انسان در محضر خداست و باید با نگاه توحیدی با هدف خدمت به مردم و توسعه منطقه خبرنگاران مسیر را ادامه دهند، افزود: بروزرسانی علم خبرنگاران مبنی بر آشنایی به زبان انگلیسی و استفاده از ابزارهای الکترونیکی مدرن و هوش مصنوعی برای ارتباط با دنیا از ملزومات یک خبرنگار موفق و برجسته است.

توسلی با بیان اینکه این دانشگاه همراه با مراکز ۱۰گانه خود در سراسر استان همراه و همگام با رسانه‌ها است، تاکید کرد: دانشگاه پیام نور به عنوان بزرگترین دانشگاه دولتی استان دارای ۱۰ هزار دانشجو بوده و رسالت آن جامعه محور و دانشجو محور است که انتشار بیش از ۲۰۰ خبر از ابتدای سال تا کنون در رسانه‌ها بیانگر نقش مهم این دانشگاه در استان است.

گفتنی است در پایان بازدید رئیس دانشگاه پیام نور از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا در زاهدان با اهدای لوح سپاس، از خبرنگاران این خبرگزاری تقدیر به عمل آمد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha