رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضا است

زاهدان - ایرنا - رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضا است، اگر هر کس بخواهد فضای امنیت روانی جامعه را در این استان در حوزه قضایی بر هم بزند قطعاً بدون رافت و حمایت با آن برخورد خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی موحدی راد روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سلاح خبرنگاران اندیشه، فکر و قلم است، بیان کرد: خبرنگار در سیستان و بلوچستان نسبت به سایر نقاط کشور وظیفه صد چندان دارد به این علت که باید بعضی از کاستی‌ها و عقب ماندگی‌ها را برجسته کند تا مدیران تصمیم گیر و تصمیم ساز در کشور بدانند اوضاع چیست و چه تدبیری بیندیشند.

وی افزود: خبرنگار وجدان بیدار مطالبه‌گر به حق جامعه بوده، نورافکنی در مسیر تاریک و ظلمانی که مسیر را برای مدیران و کارگزاران برای خدمتگزاری شایسته به مردم و مبارزه با فساد روشن می‌کند.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر مدیری از خبرنگار فرار می‌کند قطع به یقین نقصی در عملکرد و مجموعه خود دارد، تاکید کرد: در موضوعات اجتماعی و فرهنگی نیاز ندارد که مدیر در مقابل خبرنگاران جبهه گیری کند، این درحالیست که برخی از مدیران سواد رسانه‌ای ندارند و باید در برابر بعضی از موضوعات آفندی عمل کرد چرا که اطلاع رسانی به موقع فرصت موج سواری را از بیگانگان و معاندان خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: امانتداری مولفه‌ اصلی تعهد بر خبرنگاری و یک فرض واجب به شمار می‌رود، نگاهتان به مطالب باید ارشادی باشد.

حجت‌الاسلام موحدی راد ادامه داد: ابلاغ برای هیات منصفه مطبوعات در استان انجام شده تا اگر احیاناً پرونده‌ای تشکیل شد باید با حضور این هیات مورد بررسی قرار گیرد ما نیز نگاهمان در مجموعه قضایی حمایتی از خبرنگاران است.

وی افزود: امنیت روانی جامعه خط قرمز دستگاه قضا است، اگر هر کس در گروهی از فضای مجازی یا حقیقی، نوشتاری و تصویری بخواهد فضای امنیت روانی جامعه را در سیستان و بلوچستان و کشور در حوزه قضایی بر هم بزند قطعاً بدون رافت و حمایت با آن برخورد خواهیم کرد.

رونمایی از کتاب تاریخ عدلیه سیستان و بلوچستان

نویسنده کتاب تاریخ عدلیه سیستان و بلوچستان نیز اظهارکرد: تالیف این کتاب بیش از یک سال طول کشید و برخی از کارکنان دادگستری کل به ویژه رئیس سابق دادگستری کل استان نقش مهمی در تالیف آن داشتند.

قاسم سیاسر با اشاره به اینکه روایت سیستان و بلوچستان خیلی اهمیت دارد، بیان کرد: روایت سه مولفه رخداد یا اتفاق، روایت و روایتگر را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: من به عنوان مورخ برای تاریخ نگاری و یا تاریخ پژوهی تا رخداد فاصله دارم، اما خبرنگار پس از وقوع رخداد باید اولین روایت را با سرعت شکل دهد و شاید در فضایی این روایت را شکل دهد که خودش تحت تاثیر رخداد باشد.

این مورخ و روزنامه نگار ادامه داد: شکل دادن روایت در چنین شرایطی کار دشوار اهالی رسانه را نشان می دهد.

با حضور رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان، مدیرکل صدا و سیما، معاون فرهنگی و رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اهالی رسانه استان از کتاب تاریخ عدلیه سیستان و بلوچستان اثر استاد قاسم سیاسر رونمایی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha