تشریح جزئیات ماجرای پلمب کلینیک زیبایی در همدان

همدان- ایرنا- روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان جزئیات ماجرای پلمب کلینیک زیبایی در شهر همدان را تشریح کرد.

به گزارش پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان «علیرضا توقیری» بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان در راستای وظیفه نظارتی و حاکمیتی خود در حوزه درمان در کنار سایر نهادهای دولتی و صنفی همچون سازمان نظام پزشکی، سازمان تعزیرات حکومتی با دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارش تخلفات این حوزه طبق قانون به صورت دوره‌ای و موردی از موسسات و مراکز درمانی بیمارستان‌ها و مطب‌های دولتی و خصوصی بازدید و بازرسی به عمل می‌آورد و در صورت مشاهده تخلف، بسته به نوع تخلف مراتب از طریق مراجع مختلف ذی‌صلاح رسیدگی و اقدام قانونی صورت می‌پذیرد.

پیرو سوالات مردمی و اصحاب رسانه در روزهای اخیر در خصوص پرونده مداخله فردی به نام «آر.خ» در امور پزشکی در یکی از مطب‌ها و کلینیک‌های زیبایی همدان و ایجاد عوارض و آسیب به خانم جوان مراجعه کننده به این مرکز، موارد ذیل جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رسد.

فرد یاد شده فاقد هرگونه مدرک و مجوز صلاحیت مداخله در امور درمانی بوده که با تخلف و حمایت پزشک مسئول مطب و مالک ساختمان در این مرکز زیبایی فعالیت داشته است.

با توجه به محتوای تبلیغات فضای مجازی برخی بلاگرها و برخی گزارشات غیر رسمی طی چند مرحله بازرسی و بازدید مشترک به همراه بازرسان نظام پزشکی از این مرکز، قبل و بعد از حادثه رخ داده برای خانم جوان، این فرد در مطب مشاهده نشد و خانم پزشک دارنده پروانه مطب فوق حضور و فعالیت درمانی چنین فردی را انکار می‌کند.

پس از حادثه و عوارض روی داده برای خانم جوان، پدر خانم حادثه دیده در ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۲ به معاونت درمان دانشگاه مراجعه و از مسوولان مطب (کلینیک زیبایی آبنوس) شکایت می‌کند.

پس از احضار و استماع توضیحات و دفاعیات مسئولین مطب(کلینیک زیبایی) و بررسی پرونده، خانم پزشک مسوول مطب زیبایی یاد شده هرگونه مداخله آقای خانی در امور درمانی و تزریق انجام شده را انکار و و اذعان کرد که خدمات شخصاً توسط خود ایشان انجام شده است.

با توجه به اعتراف صریح و ادعای پزشک مسئول مطب زیبایی و نبود ادله کافی دیگری مبنی بر نقض آن و طرح همزمان شکایت در مرجع قضایی، پرونده برای رسیدگی به قصور پزشکی به سازمان نظام پزشکی همدان ارجاع شده است.

در ادامه طی بازرسی سرزده بصورت مشترک با سازمان نظام پزشکی از کلینیک زیبایی آبنوس در سال جاری، به منظور بررسی میدانی فعالیت احتمالی فرد خاطی، مجدد با انکار عوامل کلینیک شواهدی مبنی بر فعالیت و دخالت نامبرده در محل مشاهده نشد.

در نهایت پس از رصد فضای مجازی توسط کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه و ارتباط گیری با آقای آرمان خانی در فضای مجازی و دریافت نوبت در پوشش مراجعه کننده و متقاضی خدمات زیبایی، تیم اعزامی معاونت درمان در مورخ هفتم مردادماه ۱۴۰۳ به صورت ناشناس در موعد مقرر در محل حاضر و فرد خاطی در حین انجام مداخلات پزشکی رویت و کلینیک توسط بازرسان معاونت درمان پلمب و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

مراتب رسیدگی قضایی به جرائم منتسب به آقای آ.خ از طریق بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب همدان در حال انجام است و دانشگاه علوم پزشکی همدان از طریق مرجع قضایی در راستای استیفای حقوق مردم در حوزه سلامت برای همه افرادی که در پرونده یاد شده با مشارکت، معاونت و مباشرت در جرائم صورت گرفته مداخله داشتند اعلام جرم کرده و تقاضای رسیدگی و جزایی قانونی کرده است.

با وجود همه اقدامات دانشگاه در حوزه نظارت، طی ماه‌های گذشته، غیر از پرونده خانم جوان که باعث تأسف فراوان شد، هیچگونه شکایت رسمی دیگری توسط شهروندان و مراجعان از فرد خاطی و فعالیت وی به معاونت درمان واصل نشده است.

بنابراین از همه مردم درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه درمان، شکایات و گزارش های خود را به صورت حضوری یا از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ به اطلاع معاونت درمان دانشگاه برسانند.

دانشگاه علوم پزشکی همدان در نظارت مراکز درمانی در سال ۱۴۰۲ مقام نخست کشوری را بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کرد و ‏در ۱۰ ماه سال گذشته در پی سه هزار و ۱۳۹ مورد بازدید از مراکز درمانی استان، ۵۳۰ اخطار کتبی صادر شد.

همچنین از مجموع ۴۳۰ شکایت رسیده، ۷۰ مورد تعطیلی و پلمب مراکز غیرمجاز، ارسال ۲۹ پرونده به دادسرا، ۱۰ پرونده به تعزیرات و ۳۴۵ پرونده به نظام پزشکی برای برخورد با متخلفان ارجاع شده است.

چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۳ نیز میزان بازرسی ها و بازدید ها از مراکز درمانی با رشد روز افزون نسبت به دوره‌های گذشته به یک هزار و ۶۷۹ مورد رسید که در این مدت ۲۸ مرکز پلمب شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha