۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 85561927
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

بجنورد شهر پایلوت بازآفرینی شهری شد

۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85561927
بجنورد شهر پایلوت بازآفرینی شهری شد

بجنورد-ایرنا- شهردار بجنورد گفت: مرکز خراسان شمالی امسال در رتبه بندی بازآفرینی از ۲۷ به ۲ ارتقا یافت و به عنوان شهر پایلوت در بازآفرینی شهری در کشور معرفی شد.

سید محمدعلی کشمیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: انتخاب شهر بجنورد به عنوان پایلوت براساس این بود که شهرداری با توجه به تمرکز به امور بازآفرینی شهری و تلاش بر تدوین بسته مشوق های شهرسازی اقدامات و گام های موثری انجام داد.

وی افزود: تمرکز بافت فرسوده در خیابان صفا واقع شده و پلاک های موجود دراین منطقه مشمول این امتیازها می شود، همچنین شهرداری به منظور نوسازی و اجرای ضوابط شهری در محلات کم برخوردار نیز امتیازهایی را به مالکین در ۲۴ منطقه حاشیه شهر ارائه می دهد.

شهردار بجنورد اضافه کرد: نظر به اینکه ساخت و ساز در بافت فرسوده برعهده مالکین است و شهرداری امتیازهای شهرسازی می دهد اعتبار دولتی دراین حیطه به شهرداری تعلق نگرفته و نمی گیرد.

وی ادامه داد: ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی برای اجرای پل کشاورز درجهت ساماندهی مسیل ها جذب شده و درحال بهسازی، بتن ریزی و اجرای دیوار ساحلی آن هستیم تا علاوه بر کنترل روان آب‌ها در کنترل و هدایت ترافیک نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

کشمیری تاکید کرد: امکان استفاده از مساحت معابر بن بست براثر تجمیع فاقد کارکرد مشروط به واگذاری از سوی شهرداری، تسهیل در ضوابط معماری ازجمله توده گذاری و نما، کاهش ضریب پارکینگ به ۷۵ صدم درصد برای هر واحد در بافت فرسوده مسقف، افزایش قابلیت تجاری در معابر ۱۲ و بالاتر مشروط به رعایت سایر ضوابط طرح، امکان ایجاد یک درب اضافه در راستای تامین حداکثری پارکینگ مشروط به تامین همه پارکینگ های مورد نیاز از جمله بخشودگی تا تخفیف عوارض ساختمانی است.

براساس این گزارش شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰ درصد شهروندان در سکونتگاه های غیررسمی و یا همان نقاط حاشیه ای زندگی می کنند.

در این شهر بیش از ۷۰ هزار نفر از شهروندان در ۲۶ محله سکونتگاه غیررسمی ساکن هستند که کمترین سهم را از رفاه شهری بهره مند هستند.

وسعت سکونتگاه های غیررسمی بجنورد حدود ۵۲۴ هکتار است که حدود ۱۶ درصد از مساحت این شهر را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha