رسانه‌ها ابزار قدرتمند جنگ ترکیبی هستند

رشت - ایرنا - فرمانده آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت رسانه‌ها را ابزاری قدرتمند در برابر جنگ ترکیبی دشمنان علیه این نظام دانست و افزود: جنگ با ابرقدرتهای جهانی به ابزار مناسب نیاز دارد و رسانه‌ها بهترین ابزار مقابله و مبارزه با دشمنان این مرز و بوم هستند.  

به گزارش ایرنا، امیر دریادار دوم منصور لشنی روز پنجشنبه در نشستی صمیمانه با خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار با حضور هیات رئیسه آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت برگزار شد، اظهار کرد: دشمن با راه‌اندازی جنگ و هجمه رسانه‌ای و تخریب ذهن‌ها سعی در از بین بردن فرهنگ دارد ما نیز باید در تقابل با دشمن در این جنگ ترکیبی از ابزار رسانه بهره لازم را ببریم.

وی، نقش رسانه را در جنگ‌های امروز بسیار مؤثر خواند و تصریح کرد: امروزه در جهان بین الملل جنگ چند وجهه دارد که مهمترین آن جنگ رسانه‌ای است لذا باید در این حوزه بسیار قوی عمل کرد و تأکید رهبر انقلاب بر توجه به فضای مجازی هم به همین دلیل است.

لشنی ادامه داد: رسانه ها در جهان امروز وظیفه بسیار خطیری بر عهده دارند و اگر این تلاش ها نباشد دستاوردهای کشور در عرصه های مختلف بویژه در دوران تحریم و هشت سال دفاع مقدس در تاریخ این مرز و بوم به ثبت نمی رسید.
فرمانده آموزش تخصصهای دریایی باقرالعلوم (ع) رشت همچنین به نقش خبرنگاران در نمایش اقتدار نیروهای مسلح و ایجاد فضای امیدآفرین در جامعه اشاره و تاکید کرد: دستاوردهای نیروهای مسلح از زمان جنگ تحمیلی تاکنون با همه محدودیت ها و تحریم های تسلیحاتی در طول تاریخ بی نظیر بوده و عزت و اقتدار نیروهای مسلح را به جهانیان نشان می‌دهد و بیان و تبیین این مهم برعهده رسانه هاست.

رئیس عقیدتی، سیاسی این مرکز نیز در این نشست اظهار کرد: سوگند خداوند در قرآن کریم به قلم نشان می دهد کار خبرنگار تا چه اندازه ارزشمند است و براستی که اصحاب رسانه بعنوان چشم بینای جامعه، رسالت بزرگی در امر روشنگری و آموزش در جامعه برعهده دارند.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: خبرنگار با قلم شیوا و رسا مشکلات و تهدیدات را رسانه‌ای می کند و امید است فعالان این حوزه ضمن رعایت اصول و موازین جمهوری اسلامی ایران حقایق را بیان کنند و مطالب خلاف واقع را در جامعه نشر ندهند تا با ملتهب شدن جامعه زمینه خوشحالی دشمنان نظام فراهم شود.

در این نشست صمیمانه جمعی از خبرنگاران با اهدا لوح و هدیه تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha