۷۱ مدرسه برای سال تحصیلی جدید در هرمزگان آماده شد

بندرعباس - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ۷۱ مدرسه در قالب ۳۳۰ کلاس درس جدید در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ برای نظام تعلیم و تربیت در این استان آماده‌سازی شده است.

مهدی باوقار زعیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: حدود هشت هزار و ۳۷۵ دانش آموز هرمزگانی همزمان با آغاز بازگشایی مدارس، در این فضاهای آموزشی مشغول به تحصیل می‌شوند.

هشت هزار و ۳۷۵ دانش آموز هرمزگانی همزمان با آغاز بازگشایی مدارس در کلاس‌های جدید تحصیل می‌کنندوی با اشاره به اینکه این مدارس با مشارکت خیران و از محل اعتبارات استانی و ملی نوسازی مدارس ساخته شده است، بیان کرد: این واحدهای آموزشی بیشتر در شهرستان‌های بندرعباس، میناب و قشم احداث، تکمیل و بازسازی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان اظهار کرد: برای احداث و بازسازی این تعداد طرح آموزشی یکهزار و ۱۸۷ میلیارد ریال هزینه شده است و تا یکم مهر امسال تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

باوقار زعیمی با اشاره به اهمیت رشد سرانه فضاهای آموزشی در استان گفت: با بهره‌برداری از این فضاهای آموزشی شاهد رشد قابل قبولی در افزایش سرانه فضاهای آموزشی در استان و به‌ویژه شهرستان های یادشده خواهیم بود.

استاندار هرمزگان تیرماه امسال در بازدید از طرح‌های آموزشی در دست احداث شهر بندرعباس اعلام کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یکهزار و ۸۳۰ کلاس درس در سطح استان تکمیل و بخش قابل توجهی از این مدارس تحویل شده است. همچنین ۷۰۰ کلاس درس جدید نیز در دست ساخت است که با اتمام آن‌ها سرانه فضای آموزشی استان که اکنون از ۴.۵ مترمربع به ۵.۲ مترمربع رسیده، نیز فراتر می‌رود.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ بیش از ۴۳۰ دانش آموز هرمزگانی در ۲۳ منطقه آموزشی مشغول به تحصیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha