استاندار: ۳۰۰ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش هرمزگان می‌شود

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یکهزار و ۸۳۰ کلاس در سطح استان تکمیل و بخش قابل توجهی از این مدارس تحویل شده است، گفت: حدود ۳۰۰ کلاس دیگر نیز در مراحل پایانی قرار دارد و طی هفته‌های آینده به آموزش و پرورش تحویل می‌شود.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی روز شنبه در حاشیه بازدید از مدارس در دست ساخت شهر بندرعباس، با اشاره به افزایش سرانه فضای آموزشی استان از ۴.۵ مترمربع به ۵.۲ مترمربع، اظهار کرد: ۷۰۰ کلاس درس جدید نیز در دست ساخت داریم که با پایان آن‌ها شاهد رشد بیشتر سرانه فضای آموزشی خواهیم‌ بود.

وی بیان کرد: به منظور رفع کمبود جدی سرانه فضای آموزشی در برخی مناطق از جمله شهرک پیامبر اعظم و محلات حاشیه‌ای بندرعباس، ساخت بیش از ۱۰۰ کلاس درس در منطقه پیامبر اعظم آغاز شده که بخشی از آن رو به پایان است.

نماینده عالی دولت در هرمزگان باتوجه به آغاز ساخت ۷۰ کلاس درس جدید در میناب نیز تصریح کرد: در زمینه آموزش تنها به ساخت مدرسه اکتفا نشده بلکه به اکوسیستم آموزشی هم توجه شده که برای نخستین بار جذب ۲۵۰ معلم برای بشاگرد و ۵۰ معلم نیز ویژه جزایر اتفاق خوبی در استان بوده که به‌زودی ورود این گروه به حوزه آموزش تحول آفرین خواهدبود.

دوستی، تجهیز درمانگاه فرهنگیان، آزمایشگاه‌ها، امکانات ورزشی مدارس و برگزاری کلاس های رفع اشکال را بخشی از توجه به اکوسیستم آموزشی استان برشمرد و گفت: در کنار مسائل زیرساختی مرتبط با آموزش و ساخت مدارس جدید توسعه امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای ارتقای سطح آموزش دانش آموزان نیز مدنظر بوده است.

ایجاد ۳۰ هنرستان جوار/ساخت مدرسه انرژی اتمی در هرمزگان

استاندار: ۳۰۰ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش هرمزگان می‌شود

استاندار هرمزگان تاکید کرد: یکی از بخش‌های مهم در اکوسیستم آموزشی استان ایجاد ۳۰ هنرستان‌های جوار بوده که مدرسه انرژی اتمی یکی از این مدارس و جزو مدارس نمونه کشوری است که هم مدیریت و هم تجهیزاتش ویژه خواهد بود.

دوستی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی نیروگاه اتمی سیریک در سفر دوم رییس‌جمهور شهید به استان، تاکید کرد: ایجاد این مدارس در راستای برنامه بلندمدت و تطبیق نقشه آموزشی با نقشه توسعه استان دنبال شده تا نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنایع استان تربیت شوند.

انتخاب مدیران خلاق و فعال در حوزه آموزش

وی بر نقش مهم مدیران مدارس در حوزه آموزش تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین برنامه در حوزه آموزش انتخاب مدیران مدارس خلاق و فعال است که به آموزش بهتر و تربیت دانش آموزان ماهر کمک شایانی خواهندکرد.

گفتنی است استاندار هرمزگان با همراهی مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان از مراحل پایانی تکمیل چهار مدرسه شامل هنرستان جوار انرژی اتمی، مدرسه زینبیه، مدرسه ۱۲ کلاسه پیامبر اعظم و دبستان دخترانه شهید داشته که جزو پروژه‌های معطل مانده چندین ساله می‌باشند، بازدید کرد و بر تحویل این مدارس برای استفاده در سال تحصیلی جدید تاکیدکرد.

تکمیل ۳۳۰ کلاس درس در هرمزگان تا مهر

مدیرکل آموزش و پرورش نیز در حاشیه این بازدید گفت: تا مهرماه امسال، تکمیل ۳۳۰ کلاس درس در استان پیش‌بینی شده است که بیشتر این مدارس و کلاس‌ها در شهر بندرعباس و میناب متمرکز است.

محمد قویدل بیان کرد: عمده دلیل این اقدام کمبود سرانه آموزش شهر بندرعباس و میناب نسبت به سایر شهرستان‌های استان بود.

وی ادامه داد: بخشی از این پروژه‌ها با توجه به نگاه توسعه‌ای که به هنرستان‌های استان داریم به عنوان هنرستان‌های جدید در شهرستان‌های بندرعباس و میناب و حتی سایر نقاط استان هرمزگان افتتاح خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: همزمان با آماده‌سازی فضای فیزیکی هنرستان‌ها، درحال خرید تجهیزات اداری و آموزشی هستیم تا بتوانیم احداث و تجهیز  را با هم انجام دهیم.

وی اضافه کرد: یکی از فضاهای آموزشی درحال احداث که مورد بازدید قرار گرفت، مجموعه مدرسه سازمان انرژی اتمی است که در راستای تفاهمات قبلی این ساختمان در حال تکمیل است، البته زمان پیش ثبت نام در سایت مربوط به سازمان انرژی اتمی در حال انجام است و پیش بینی می‌شود امسال در دوره اول متوسطه ویژه پسران و همچنین پایه دهم در رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی شاهد راه‌اندازی این مجموعه آموزش در استان هرمزگان و شهر بندرعباس باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha