تداخل صنفی از پیامدهای راه‌اندازی سامانه خودنویس است

کنگاور - ایرنا - نائب رییس کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران و رییس اتاق اصناف کنگاور تداخل صنفی را از پیامدهای راه‌اندازی سامانه خودنویس دانست و گفت: راه‌اندازی سامانه خودنویس در حوزه ثبت معاملات مسکن بدون زمینه‌سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، مشاوران املاک را با چالش‌های متعددی روبرو کرده که یکی از آنها، تداخل صنفی است.

مجید حاتمی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: پیش از راه‌اندازی سامانه خودنویس معاملات ملکی در دفاتر مشاوران املاک انجام و استعلام مالکیت ملک، توسط مشاوره املاک دریافت می‌شد، لذا امکان تخلف و کلاهبرداری وجود نداشت.

وی اضافه کرد: این در حالیست که اکنون هر فرد می‌تواند با مراجعه به دفاتر خدماتی یا کافی‌نت‌ها که از هیچ‌گونه دانش و تخصصی در حوزه املاک برخوردار نیستند، معاملات خود را ثبت کند.

به گفته وی کافی‌نت‌ها و دفاتر خدماتی علاوه بر دریافت مبالغ هنگفت بابت ثبت معامله در سامانه خودنویس و دریافت کد، هیچ مسئولیتی بابت عواقب و پیامدهای معامله انجام شده نمی‌پذیرند و در نتیجه به نظر می‌رسد که در صورت ادامه این روال، میزان تخلف و کلاهبرداری در حوزه املاک به شدت افزایش یابد.

وی تأکید کرد: اجازه دسترسی عموم مردم به پنل ثبت معاملات ملک بدون هیچ‌گونه نظارت بر معاملات انجام شده، بستر را برای سوءاستفاده افراد سودجود فراهم می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون قوانین و مقررات اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: اگر پنل ثبت تا زمان بهبود زیرساخت‌های لازم، تحت نظر مشاوران املاک قرار داشته باشد بی‌شک بخش قابل توجهی از تخلفات ملکی کاهش پیدا می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha