۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۲
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85562019
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

محصولات فرهنگی همدان در "گلهای اطلسی" عرضه می شود

۱۹ مرداد ۱۴۰۳، ۸:۴۲
کد خبر: 85562019
محصولات فرهنگی همدان در "گلهای اطلسی" عرضه می شود

همدان-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: محصولات فرهنگی همدان در نخستین فروشگاه مجازی با نام "گلهای اطلسی" ارائه می شود.

مسعود ویژه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه ایجاد این فروشگاه یک رخداد بزرگ برای هنرمندان استان است اظهار کرد: هنرمندان می توانند آثار فرهنگی و هنری خود را به صورت رایگان در سایت www.golhayeatlasie.ir بارگذاری و مردم نیز بدون واسطه خریداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین آموزش‌های تخصصی رایگان توسط هنرمندان در فروشگاه مجازی گلهای اطلسی ارائه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: فروشگاه مجازی گلهای اطلسی در راستای ارایه رایگان محصولات و آثار فرهنگی و هنری هنرمندان استان همدان راه اندازی شده است.

محصولات فرهنگی همدان در "گلهای اطلسی" عرضه می شود

وی با اشاره به اتفاقات شاخص این اداره کل در سه سال اخیر افزود: تصویب سند مهندسی فرهنگی با اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر، ثبت روز همدان در تقویم رسمی کشور که ظرفیت و سرمایه ای برای آیندگان است و نیز تاسیس بنیاد سید جمال الدین اسدآبادی که در سال ۸۸ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسیده بود و در سال گذشته بعد از ۱۴ سال این ظرفیت فرهنگی هنری برای همدان ثبت شد که از اقدامات شاخص این اداره کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: مراحل پایانی و محوطه سازی یادمان سید جمال الدین اسدآبادی در دست اقدام است.

ویژه، راه اندازی انجمن مفاخر و برگزاری بیش از ۳۰ نکوداشت، تصویب ۳۱ اردیبهشت روز باباطاهر در شورای فرهنگ عمومی استان، برگزاری نمایشگاه کتاب دفاع مقدس با حضور ۱۰۰ ناشر ملی را از دیگر اقدامات شاخص این اداره کل برشمرد.

وی گفت: بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان در سال ۱۴۰۱ با ۱۰۰ هزار بازدید کننده در ۱۶ سالن با ۲۳۸ اجرا و ۸۴ گروه نمایشی با شرکت ۲۸ استان و ۶ کشور برگزار شد.

محصولات فرهنگی همدان در "گلهای اطلسی" عرضه می شود

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان سال گذشته مورد بی مهری واقع شد و سپس با پیگیری های نمایندگان همدان و پشتیبانی ها نیمه دوم آبان میزبان بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در استان هستیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: این اداره کل در حوزه اشتغال در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رتبه دوم را بین دستگاه‌های اجرایی استان کسب کرد و امسال تاکنون حائز رتبه سوم است.

محصولات فرهنگی همدان در "گلهای اطلسی" عرضه می شود

ویژه ادامه داد: برپایی نمایشگاه قرآنی، ارتباط تنگاتنگ با کانون‌های مساجد و انجمن سینمایی جوان، دستگاه‌های برتر در تشکیل ستاد اوقات فراغت، برپایی دوره آموزشی بازی‌های یارانه ای، میزبانی اولین دوره آموزشی فیلم سازی و تولید ۶ فیلم، برپایی دوره آموزشی فیلمنامه نویسی، احیا هنرستان هنرهای زیبا در استان با ۲ رشته جدید از دیگر فعالیت های این اداره کل است.

وی اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۵ برنامه با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و در سال گذشته ۲۸ برنامه با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال با همکاری تشکل های مردمی اجرا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ۳۲ پروژه عمرانی فرهنگی (که یک پروژه آن ملی است) با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال تصویب شد که ۱۵۰ میلیارد ریال از آن به موزه هنرهای معاصر اختصاص داده شده که جزو چهار موزه هنرهای تجسمی کشور است.

ویژه ادامه داد: از ۳۱ پروژه عمرانی استانی ۲۹ پروژه فعال و ۲ طرح در ورزنه و فیروزان بدلیل عدم اعتبار غیر فعال است.

وی یادآور شد: در حوزه گسترش فرهنگ مطالعه برپایی پویش های مختلف، رونمایی از کتاب‌ها و اهدای کتاب حمایت‌های خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: در سال گذشته از محل حوزه معاونت فرهنگی به ۴۴ مجموعه در حوزه کتاب بیش از پنج هزار کتاب به ارزش سه میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال اهدای کتاب صورت گرفته است.

محصولات فرهنگی همدان در "گلهای اطلسی" عرضه می شود

ویژه با بیان اینکه همدان ظرفیت اقدامات بین‌المللی را دارد گفت: سازمان ارتباطات وزارت ارشاد در ۵۴ کشور نمایندگی و خواهرخواندگی با برخی شهرهای کشور نیز وجود دارند که برای ما خواهرخواندگی دو شهر کولاب در تاجیکستان و شهر بخارا در ازبکستان اهمیت داشته و به واسطه این خواهرخواندگی دنبال دو رویداد فرهنگی در این شهرها بودیم که آثار هنرمندان در این ۲ شهر عرضه و ارائه شود.

محصولات فرهنگی همدان در "گلهای اطلسی" عرضه می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: سال گذشته مبلغ ۱۸۹ میلیارد ریال برای امور فرهنگی این اداره کل مصوب شد که ۱۱۴ میلیارد ریال تخصیص یافت.

ویژه با بیان اینکه از محل مصوبات سفر رییس جمهور شهید مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به موزه هنرهای معاصر بوده که مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی در حوزه نشاط اجتماعی نظیر جنگ شادی، کنسرت ها، جشنواره موسیقی هگمتانه و نمایش‌های مفرح در سال گذشته برپا شد و امسال نیز در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha