۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85562052
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیت الله خاتمی: اربعین فرصت طلایی برای تبلیغ است

۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳
کد خبر: 85562052
آیت الله خاتمی: اربعین فرصت طلایی برای تبلیغ است

قم - ایرنا - سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: پیاده‌روی اربعین با حضور میلیون‌ها زائر از کشورهای جهان فرصت طلایی برای تبلیغ آموزه‌های دینی و فرهنگ عاشورایی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله سید احمد خاتمی روز پنجشنبه در همایش «قدم‌های آسمانی» ویژه اعزام مبلغان اربعین در قم، بیان کرد: مبلغان باید به بعد شکلی و محتوایی تبلیغ در مواکب توجه لازم را داشته باشند و فعالیت‌های تبلیغی خود را بر اساس شأن روحانیت، انجام دهند.

وی با تاکید بر اهمیت خودسازی مبلغان، خاطرنشان کرد: مبلغان در مواکب اربعینی آموزه‌های دینی اصیل اسلام مانند حسن خلق، نماز شب و ترویج فرهنگ ناب اسلامی را مورد توجه مستمر قرار دهند.

امام جمعه تهران با تاکید بر اهمیت بعد محتوایی تبلیغ در مواکب اربعینی، ابراز کرد: ترویج و تبیین مفاهیم زیارات مربوط به امام حسین(ع) مانند زیارت عاشورا و وارث مورد توجه مبلغان در این ایام باشد.

وی با بیان اینکه پاسخ دهی به شبهات سیاسی، فرهنگی و دینی مورد توجه مبلغان باشد، تاکید کرد: مبلغان، سخنان مقام معظم رهبری را سرلوحه صحبت‌های خود در تحلیل‌های سیاسی قرار دهند و اجازه ندهند برخی گفت‌وگوهایی که احیانا شکل می‌گیرد، به جنجال کشیده شود.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ آموزه‌های دینی یک امر مبارک و مقدس است، گفت: تبلیغ آموزه‌های دینی و الهی دستور صریح قرآن کریم است و در درجه نخست مبلغان باید به جایگاهی که در آن قرار گرفته‌اند، شادکام باشند.

وی با بیان اینکه نهضت عاشورا پرچم اسلام است، خاطرنشان کرد: این مکتب و نهضت باید برای همیشه زنده بماند و جان‌های عاشق را به سمت قله‌های هدایت و سعادت رهنمون کند.

آیت الله خاتمی: اربعین فرصت طلایی برای تبلیغ است

سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری‌ با بیان اینکه زیارت اربعین در بین ائمه اطهار(ع) فقط مختص به امام حسین (ع)‌ است، ادامه داد: رمز این فرهنگ در این است که تا وقتی فرهنگ عاشورا و اربعین زنده است، اسلام و آموزه‌های دینی نیز زنده و بالنده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha