انتخاب «یحیی السنوار» سبب وحدت جبهه مقاومت و یکپارچگی میدان و دیپلماسی شد

تهران –ایرنا – عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، انتخاب سنوار را سبب وحدت جبهه مقاومت و یکپارچگی میدان و دیپلماسی حماس عنوان کرد و گفت: سنوار مجاهدی است که دشمنی با صهیونیست ها را در عمل به اثبات رسانده است.

حسن قشقاوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره انتخاب «یحیی السنوار» به عنوان رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: او از شخصیت های بسیار مهم و تاثیرگذار جبهه مقاومت و فلسطین است که بیش از دو دهه در زندان های رژیم صهیونیستی بود و در زندان زبان عبری را فرا گرفت که سبب شد فهم بسیار بالایی از رژیم صهیونیستی گردآوری کند.

وی، شناخت بالای السنوار از دشمن صهیونیستی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: فرماندهی میدانی او در غزه سبب شده به یکی از برجسته‌ترین شخصیت های جنبش حماس تبدیل شود و پس از شهادت اسماعیل هنیه به این مقام منصوب شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی از اظهار نظرات رسانه‌های صهیونیستی مبنی بر اینکه با شهادت اسماعیل هنیه، حماس دچار چنددستگی شده است! گفت:‌ این دروغ پراکنی از تفکر رسانه‌های صهیونیستی نشأت می‌گیرد و انتخاب رئیس دفتر سیاسی حماس به همه این اخبار جعلی پایان داد و انسجام و یکپارچگی درون جنبش حماس را به رخ دشمن کشید.

قشقاوی اظهار کرد: بر خلاف رژیم صهیونیستی که بین جریان نتانیاهو و اپوزیسیون این رژیم، اختلاف جدی وجود دارد، در جبهه حماس با انتخاب السنوار یکپارچگی، انسجام و وحدت کامل افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه «یحیی السنوار»مجاهد میدانی است و دشمنی با صهیونیست ها را در عمل به اثبات رسانده است، گفت: انتخاب او برای رژیم صهیونیستی آنقدر سنگین بود که سخنگوی این رژیم اعلام کرد او را شهید خواهند کرد! این شیوه صهیونیست‌ها به مانند عملکرد فرعون برای کشتن فرزندان پسر به دلیل ترس از فروپاشی حکومتش بود. اما در نهایت با اراده خداوند حضرت موسی(ع) موفق به نابودی فرعونیان شد.

ترور فیزیکی فرمانده‌هان حماس هیچ مشکلی را از صهیونیست‌ها حل نمی‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه ترور فیزیکی فرمانده‌هان حماس هیچ مشکلی را از صهیونیست‌ها حل نخواهد کرد، یادآور شد: هر کدام از فرمانده‌هان حماس به مانند درختان تنومندی هستند که ده‌ها درخت و نهاد دیگر را پرورش دادند و هر کدام از شاگردان آنها به درختی تنومندی تبدیل شده و صهیونیست‌ها با قطع یک یا دو درخت نمی‌توانند طراوت جنگل سرسبز مقاومت را از بین ببرند.

قشقاوی در عین حال گفت: ممکن بود برخی از افراد در عرصه‌های غیرمیدانی دیدگاه‌ها و اختلاف سلیقه هایی داشته باشند. اما حزب الله، جهاد اسلامی و حماس در میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی هیچ اختلافی ندارند و این موضوع بیشتر شایعه سازی رسانه‌های صهیونیست ها است.

وی با بیان اینکه از ابتدا هم شایعات اختلاف بین جبهه مقاومت واقعی و جدی نبود و حزب الله، حماس، جهاد اسلامی و حشدالشعبی دشمن مشترک دارند، افزود: اما حداقل اختلاف در خارج از میدان جبهه مقاومت با انتخاب السنوار دیگر جایگاهی نخواهد داشت.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس با بیان اینکه انتخاب السنوار سبب شد حماس از نظر فرماندهی، تصمیم گیری و اجرا هماهنگ‌تر شود، اضافه کرد: پیش از این شهید هنیه در دوحه قطر به عنوان مذاکره کننده فعالیت می‌کرد. اما انتخاب رئیس جدید سیاسی حماس سبب شد بین میدان مبارزه و دیپلماسی هماهنگی ویژه ای صورت بگیرد.

قشقاوی گفت:‌ «یحیی السنوار» امروز در درون غزه است و دیگر صهیونیست ها نمی توانند به کارشکنی‌های خود درآتش بس ادامه دهند. چرا که با یک قدرت میدانی و عملیاتی مواجهه هستند که میدان دار است و توانایی اداره مذاکرات را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha