سه میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور مجهز به آبیاری نوین است

ارومیه- ایرنا- معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: کل اراضی آبی کشور حدود هشت میلیون هکتار بوده که درجهت افزایش بهره‌وری آب و مدیریت مصرف آن تاکنون سه میلیون هکتار آن مجهز به سامانه نوین آبیاری شده است.

صفدر نیازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیز سالانه ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور به سامانه های نوین آبیاری در دستور کار است.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی در خصوص اقدامات و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری در کشور، اظهار کرد: از مجموع سه میلیون هکتارسیستم آبیاری اجرا شده در کشور ۲ میلیون و ۷۰۰ هکتار آن توسط دولت و ۳۰۰ هزار هکتار دیگر توسط کشاورزان با تسهیلات بلاعوض یا به صورت خودیاری بوده است.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی گفت: دربرنامه هفتم توسعه مقررشده است در راستای تداوم اجرای سیستم آبیاری نوین سالانه ۲۰۰ هزار هکتار سامانه های آبیاری تحت فشار و ۱۵۰ هزار هکتار آبیاری زیر سطحی در کشور اجرا شود .

وی با بیان اینکه اجرای طرح سیستم آبیاری نوین یکی از اقدامات بسیار مهم برای مقابله با بحران کاهش منابع آبی کشور است، گفت: مشارکت مردم و تامین به موقع اعتبارات دولتی موجب تسریع در اجرای این برنامه می شود.

معاون آب و خاک وزارت جهادکشاورزی افزود: اجرای اقدامات از جمله تجهیز و نوسازی شبکه‌های آبرسانی و تامین آب و تکمیل شبکه آبیاری یک راهکار مهم برای کاهش این بحران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha