معاون سپاه قزوین: ایرنا غیرتمندانه با رسانه‌های خارجی رقابت می‌کند

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین گفت:‌ جنگ رسانه‌ای در زمان حاضر بیش از گذشته نیاز به حضور فعال دارد که خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این وضعیت، غیرتمندانه با رسانه های خارجی رقابت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار پاسدار سیدمهدی حسینی روز پنج شنبه و به مناسبت روز خبرنگار در دیدار با رییس و کارکنان ایرنا مرکز قزوین تصریح کرد: شرایط برای رقابت تولید خبر سخت تر شده است، چرا که رقیبان زیادی در کمین هستند، اما رسانه‌های داخلی با صداقت و درستی اخبار را پوشش می دهند و دشمن را با عملکرد خود مایوس می کنند.

وی اضافه کرد: امروز مردم پیگیر اخبار ایران و جهان از رسانه های داخلی هستند و به آن اعتماد دارند، هر چند که در حوزه بین الملل با کمبود خبرنگار حرفه‌ای در بسیاری از رسانه‌ها مواجهیم، اما این مشکلات نیز نتوانسته که رسالت اصحاب رسانه را کمرنگ کند.

وی ادامه داد: روز خبرنگار فرصتی است برای تکریم صاحبـان قلم و اندیشه و تجلیل از مجاهدانی که با پاسداری از ارزش‌های والای اسلامی، ایثـار را در میدان جهاد تبیین می‌کنند تا راه را برای رسیدن به آزادگی و ایمـان از مسیر آگاهی و اندیشه هموار سازند.

معاون سپاه قزوین: ایرنا غیرتمندانه با رسانه‌های خارجی رقابت می‌کند

خبرنگار باید به اصول قانونی و اخلاقی پایبند باشد

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار یادآور شد: نقش اصلی رسانه برعهده خبرنگار است که بسته خبری خود را به چه سمت و سویی سوق می دهد و باید به یاد داشته باشیم که یکی ابزارهای مهم و مفید در زمینه آگاهی بخشی و اثرگذاری در حفظ ارزش ها و جهت‌ دهی به زندگی اجتماعی و رشد افکار عمومی، رسانه‌های جمعی هستند که به دلیل هدایت رفتار اجتماعی مردم به سمت الگوهای قابل قبول، نقش اساسی و مهمی را ایفا می‌کنند.

رضا اسدی ادامه داد: خبرنگار باید به اصول قانونی و اخلاقی پایبند باشد تا هنجار جامعه را به ناهنجاری نکشاند و یا ناهنجاری جامعه را خلاف واقع ترسیم نکند که به نظرم جای دارد این راستا کارهای بیشتری صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، رسمی ترین رسانه ریشه دارترین نهاد حرفه ای گردآوری و انتشار خبر در ایران محسوب می شود، این سازمان بر شالوده چند دهه فعالیت خبری و رسانه ای بنا شده و از نظر سابقه و ویژگی های حرفه ای، بیشترین دوران فعالیتی در این عرصه را به خود اختصاص داده است.

اسدی اضافه کرد: ایرنا در تمامی استان ها و شهرهای مهم کشور دارای ۵۷ مرکز و دفتر نمایندگی بوده و فعالیت های بی شمار خبری را نیز در مهمترین کشورهای جهان عهده دار است.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: تولید محتواهای خبری، تحلیل مسایل روز و پرداختن به مباحث مهم خبری منطقه و جهان از جمله وظایف مهم ایرنا در حوزه خبر و اطلاع رسانی به شمار رفته و در استان نیز همیشه سعی داشته تا ضمن پرداختن به مسایل و مشکلات جامعه هدف خود، آخرین اخبار و رویدادهای مهم روز استان را روی خروجی خود قرار دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha