به گزارش ایرنا، حسن جهانیان امروز -چهارشنبه- در نشست خبری اظهار کرد: ناوگان راهسازی در مازندران با توجه به حجم ترددهایی که در این استان وجود دارد و میزان ترافیک استان و همچنین شرایط اقلیمی این استان بیشتر از عمده نقاط کشور فعالیت دارد و به همین دلیل سرعت مستهلک شدن ماشینآلات و هزینههای نگهداری و نوسازی آنها بیشتر است.
وی افزود: در ۲ سال اخیر برای ارتقای توان ناوگان راهسازی مازندران سه دستگاه گریدر و ۲ دستگاه بیلبکهو خریداری شد و در محورهای استان مورد استفاده قرار گرفت. اما برای رساندن میانگین سنی ناوگان راهسازی استان به حد استاندارد دستکم به ۱۰۰ دستگاه جدید نیاز داریم.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای مازندران خاطرنشان کرد: عمر استاندارد ماشینآلات راهسازی پنج سال است. در بخش خصوصی هر ماشین راهسازی باید پس از پنج سال فعالیت از عرصه فعالیت خارج شود.
جهانیان افزود: امکان اینکه میانگین سن ناوگان راهسازی به پنج سال برسد وجود ندارد. حتی برای اینکه میانگین سنی ناوگان راهسازی استان به ۱۰ سال برسد دستکم به ۱۰۰ دستگاه ماشین راهسازی جدید نیاز داریم. اما تلاش بر این است که با خریداری ماشینآلات جدید این میانگین سنی را تا حد امکان کاهش دهیم.
وی اظهار کرد: مقدمات یک قرارداد ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریالی برای خریداری ماشینآلات جدید انجام شده و امیدواریم که طی ماههای آتی شاهد اضافه شدن ماشینهای جدید راهسازی به ناوگان راهداری مازندران باشیم.
این مسئول با بیان اینکه راهداری در مازندران به دلیل موقعیت اقلیمی شرایط متفاوتی نسبت به سایر استانها دارد، اظهار کرد: برفگیر بودن محورهای کوهستانی، وقوع سیل در قسمتهای متعددی از جادههای استان، ترافیک زیاد خودروها به دلیل مسافرخیز بودن استان و شرایط اقلیمی سبب شده که فعالیتهای ناوگان راهسازی مازندران پرتعداد و فشرده باشد. اما سعی کردیم با همین ماشینآلات موجود رضایت مردم را جلب کنیم.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای مازندران خاطرنشان کرد: طی سالهای اخیر و به ویژه در یک سال گذشته شاهد افزایش تعداد سیلها در استان بودیم که این موضوع بر فعالیتهای حوزه راهداری تاثیر مستقیمی میگذارد. سیل اخیر سوادکوه که حجم بسیار زیادی مصالح وارد جاده کرده بود یک مورد از این سیلها بود که در ۴۸ ساعت کار شبانهروزی کارکنان و ناوگاه رهداری استان جاده باز شد.
جهانیان درباره اقدامات انجام شده حوزه بهسازی راههای استان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ۷۲ کیلومتر روکش آسفالت، ۱۳ کیلومتر آسفالت حفاظتی، ۷۵ کیلومتر درزگیری و ۵۸ کیلومتر روکش آسفالت راه فرعی و روستایی داشتیم.
وی افزود: طی سه سال اخیر در مازندران ۶۳۸ کیلومتر روکش آسفالت اجرا شد و ۴۸ کیلومتر نیز روشنایی طولی جادههای استان را اجرا کردیم.
مدیرکل راهداری و حملونقل جادهای مازندران از ایمنسازی ۱۰ نقطه پرتصادف جادههای استان نیز خبر داد و گفت: در سه سال اخیر ۱۰۵ هزار تن آسفالت برای لکهگیری جادههای استان مصرف شد.
به گفته جهانیان طی این بازه زمانی سه ساله حدود ۱۲ میلیون مسافر از ناوگان حملونقل عمومی مازندران استفاده کردند و ۵۹ میلیون تن بار نیز با ناوگان باربری این استان جابهجا شد.
به گزارش ایرنا، طبق آمارهای رسمی هر سال بیش از ۵۰۰ میلیون تردد خودرو در محورهای مازندران ثبت میشود که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه در مسیرهای درون شهری است.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه محور روستایی است.
نظر شما