۳۷۰ موکب اوقاف برای خدمت رسانی به زائران اربعین فعال است

ارومیه- ایرنا- مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: ۳۷۰ موکب در مسیرهای داخلی و کشور عراق برای خدمت رسانی به زائران اباعبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین حسین فعال شده است.

حجت الاسلام محمد نوروزپور روز پنجشنبه در حاشیه دوره آموزشی هیات امنا و خادمان امامزادگان و بقاع متبرکه آذربایجان غربی در ارومیه افزود: این مواکب در مرزهای مختلف خروجی به سمت عتبات عالیات و همچنین در مسیرهای کشور از جمله شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین مستقر شده اند.

وی اضافه کرد: خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) و توزیع غذا، شربت و موارد دیگر به مشرف شدگان به عتبات عالیات از جمله اقداماتی است که در این مواکب صورت می گیرد.

وی با اشاره به بازگشایی مرز تمرچین برای عبور زوار اباعبدالله الحسین (ع) اظهار کرد: در این مرز نیز تدارک ویژه ای از سوی نهادهای مختلف از جمله اوقاف صورت گرفته است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور درخصوص برگزاری دوره آموزشی هیات امنا و خادمان امامزادگان و بقاغ متبرکه نیز بیان کرد: این دوره نیز در راستای ارائه خدمات به زوار اباعبدالله الحسین در ایام ماه صفر و همچنین زائران آستان مقدس امامزادگان برپا شده است.

به گزارش ایرنا، طی روزهای آینده روند خروج زوار به سمت عتبات عالیات از مرزهای ششگانه به سمت نجف و کربلا آغاز می شود.

تمرچین پیرانشهر، باشماق کردستان، خسروی کرمانشاه، مهران ایلام و چذابه و شلمچه در خوزستان این مرزها را شامل می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha