۱۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 5616
کد خبر: 85562363
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار قرچک : شهدای مدافع حرم با تأسی از سیدالشهدا پا در رکاب مبارزه نهادند

قرچک- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک با اشاره ه به اینکه شهدای مدافع حرم با تأسی از سیدالشهدا پا در رکاب مبارزه نهادند،گفت این شهدا با خون پاک خود ولایتمداری را به حقیقت معنا کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین فخاری روز پنجشنبه همزمان با روز تکریم خانواده شهدای مدافع حرم، در جمع خانواده این شهدای سرافراز، اظهار داشت: اغلب شهدای مدافع حرم را جوانانی پاک سرشت تشکیل داده‌اند که در فضای معنوی نظام مقدس جمهوری اسلامی رشد و پرورش یافته‌اند، شهیدانی که با وجود آن که دوران هشت سال دفاع مقدس، امام راحل وبسیاری از وقایع انقلاب را درک نکرده‌اند ولی از چنان بصیرتی برخوردارند که جان خود را در مسیر حق فدا نمودند.

فرماندار قرچک : شهدای مدافع حرم با تأسی از سیدالشهدا پا در رکاب مبارزه نهادند

وی اظهار داشت: این شهدای سرافراز، با بصیرتی الهی و درک صحیح از شرایط کشور و توطئه دشمنان قسم خورده اسلام و نظام، پای در میدان مبارزه حق علیه باطل گذاشتند تا اجازه ندهند توطئه شوم استکبار جهانی در راه‌اندازی گروه‌های تروریستی تکفیری که امنیت ایران اسلامی را هدف قرار داده، به نتیجه مطلوب آنان ختم شود.


وی افزود: امروز اکثر شهدای مدافع حرم از فرزندانی خردسال برخوردارند که در چهره آنان نیز به خوبی می‌توان سرافرازی و اقتدار این شهدا در دفاع از حریم خاندان عصمت و طهارت و ولایت فقیه را مشاهده کرد و در وافع، این شهدا با خون پاک خود تبعیت محض از ولایت فقیه را معنا کردند.

فرماندار قرچک : شهدای مدافع حرم با تأسی از سیدالشهدا پا در رکاب مبارزه نهادند

فخاری گفت: شهدای مدافع حرم با تأسی به سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و قیام عاشورا، پای در میدان مبارزه گذاشتند از حریم حرم عمه سادات حراست کرده و با خون خود چهره پلیدی‌ دشمنان اسلام را نمایان سازند.
در پایان این مراسم از خانواده شهدا و دختران شهدای مدافع حرم تقدیر شد.
شهرستان قرچک در طول دوران مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تکفیری، ۳۳ شهید مدافع حرم شامل ۴ شهید مدافع حرم ایرانی و ۲۹ شهید مدافع حرم افغانستانی لشکر فاطمیون تقدیم اسلام کرده است.
شهید مهدی قاضی خانی
شهید مهدی قاضی خانی در سال ۹۴ در منطقه خان‌طومان سوریه به دست گروه‌های تکفیری داعشی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
از این شهید سرافراز۳ فرزند به یادگار مانده است.
شهید سید احسان میرسیار
شهید سید احسان میرسیار از نیروهای صابرین سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ بود که در راه مبارزه با گروه‌های تروریستی تکفیری داعشی در کشور سوریه به شهادت رسید.
از این شهید سرافراز ۳ فرزند دختر به یادگار مانده است.
شهید میثم نجفی
شهید میثم نجفی از شهدای مدافع حرم ایرانی شهرستان قرچک در ۱۲ آذر سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه به شهادت رسید.
از این شهید مدافع حرم یک فرزند دختر به نام حلما به یادگار مانده است.
شهید میلاد حیدری
پاسدار شهید میلاد حیدری سحرگاه جمعه یازدهم فروردین ماه ۱۴۰۲ مصادف با نهم ماه مبارک رمضان در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در حوالی دمشق به شهادت رسید.
وی از نیروهای فرماندهی سایبری سپاه، اصالتا اهل روستای وینسار شهرستان قروه استان کردستان بوده و ساکن شهرستان قرچک است.
این پاسدار هنگام شهادت ۳۲ سال داشت و از وی ۲ فرزند ۶ و سه ساله به یادگار باقی مانده است.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha