دبیر شورای اطلاع رسانی کرمان: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند

کرمان - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دلیر شورای اطلاع رسانی استان کرمان با گرامیداشت یاد شهدای خبرنگار گفت: خبرنگاران وجدان‌های بیدار جامعه هستند و فضای خبرنگاری متفاوت از گذشته است.

به گزارش ایرنا محسن روحی پنجشنبه در نشست با برخی مدیران خبرگزاری‌های استان کرمان به مناسبت روز خبرنگار با اشاره به مظلومیت مردم غزه بیان کرد: خبرنگار، امروز آه و اشک و صدای مظلوم؛ مادرانِ بی فرزند و فرزندان بی مادر است، زیرا موضوع غزه دیگر فقط موضوع صرفا جهان اسلام نیست بلکه موضوع کل جهان است.

وی همچنین بر نقش اصلی و اثربخش خبرگزاری های استان که بار اصلی تولید محتوای خبری استان کرمان را بر عهده دارند بطور ویژه تاکید کرد.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان کرمان با بیان اینکه به دلیل برخی از سیاست‌ها در سنوات گذشته، هم اینک با حجم زیادی از مطبوعات روبرو هستیم افزود: بعضی از آن‌ها نیز متاسفانه برخی افراد فاقد توانمندی و غیرخبرنگار را به عنوان خبرنگار معرفی کرده اند و بعضی از افراد یا سوابق ساختگی دارند و یا توانایی چندانی در حوزه خبرنگاری ندارند که این مشکل باید حل شود.

وی گفت: پالایش خبرنگاران در هر دوره‌ای مطرح می‌شود، اما باید بطور جدی‌تر پیگیری شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کرمان تصریح کرد: تجهیز سخت افزاری خبرگزاری ها در استان باید از مجاری قانونی پیگیری شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان کرمان ادامه داد: ضرورت برگزاری دوره آموزشی خبرنگاری در بحران در این دوره احساس می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: امکان واگذاری آگهی به دفاتر نمایندگی خبرگزاری‌ها نیز طبق قانون وجود دارد که باید ابتدا در سامانه مذکور عضویت خود را ثبت کنند.

در این نشست تعدادی از خبرنگاران و مدیران دفاتر خبرگزاری های کرمان مسائل و مشکلات خود را مطرح کردند، که مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کرمان در خصوص پیگیری و حل آن‌ها قول پیگیری داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha